گزارشی از آخرین وضعیت مجید خادمی و مهران قره باغی در زندان بهبهان

چهارشنبه, 10ام دی, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مجید خادمی و مهران قره باغی، دو زندانی سیاسی از نزدیک به یک سال پیش در زندان بهبهان در بازداشت بسر می‌برند. این افراد در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از حدود ۱ ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان بهبهان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید خادمی و مهران قره باغی، شهروندان اهل بهبهان از نزدیک به یک سال پیش در زندان این شهر در بازداشت بسر می‌برند.

این افراد در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شدند. مهران قره باغی و مجید خادمی حدود ۱ ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شدند.

این شهروندان چندی بعد از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، مشارکت در تخریب و احراق اموال عمومی، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) و افساد فی الارض” در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

برای هر یک از این افراد قرار وثیقه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده و پرونده آنان به دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر ارسال شده و در انتظار تعیین زمان رسیدگی است.

از میان این افراد، مهران قره باغی از بابت پرونده پیشین خود توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است. وی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان بهبهان سپری می‌کند.

مهران قره باغی و مجید خادمی، هر دو ۲۹ ساله و از اهالی روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.