هشدار حسام‌الدین آشنا به روحانی: اگر واکسیناسیون کرونا تبعیض‌آمیز انجام شود، نارضایتی عمومی بزرگی به همراه می‌آورد

جمعه, 12ام دی, 1399
اندازه قلم متن

حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در نامه‌ای به او، خواهان راه‌اندازی وب‌سایتی برای رهگیری واکسن‌های وارداتی کرونا و اطمینان دادن به جامعه برای راه نیافتن واکسن به بازار قاچاق شد.

بر اساس نامه‌ای(link is external) که در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفته است، او به روحانی هشدار داده که اگر واکسیناسیون کرونا به صورت تبعیض‌آمیز اجرا شود، نارضایتی عمومی بزرگی ایجاد خواهد شد.

آشنا نوشته که اولویت‌گذاری واکسیناسیون کرونا نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی سراسری شامل مشخصات بیماری‌ها و مشاغل است.

مشاور روحانی پیشنهاد کرده است که سامانه‌ای حاوی تمام اطلاعات مربوط به تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شود تا مردم اطمینان پیدا کنند واکسن طبق پروتکل مشخص، بدون تبعیض و به شیوه‌ای اثربخش تزریق می‌شود.

به گفته آشنا، با راه‌اندازی این وب‌سایت به جامعه اطمینان داده خواهد شد که یک دوز واکسن هم به بازار قاچاق راه پیدا نخواهد کرد و هیچ راهی برای تقلب وجود نخواهد داشت.

مشاور رییس‌جمهوری ایران همچنین خواهان آن شد که اطلاعات مربوط به تزریق واکسن به افراد و اینکه هر استان، شهرستان و مرکز درمانی چه مقدار واکسن دریافت کرده در اختیار مردم قرار گیرد.

اطلاعات مربوط به خریداری واکسن از سوی شرکت‌های عمومی و خصوصی، تاریخ‌های واکسیناسیون هر گروه و آخرین تعداد ایرانیان واکسینه‌شده، دیگر اطلاعاتی است که آشنا خواستار اعلام آنها شده است.

آشنا همچنین خواهان ایجاد شدن امکانی برای رهگیری شماره سریال های واکسن‌های وارداتی شده تا بر اساس آن مشخص شود این واکسن‌ها به کدام کدهای ملی تعلق گرفته است.

پیشتر، محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، گفته بود که قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکس منعقد شده است.

او همچنین اعلام کرده ایران در حال توافق برای خرید حدود چهار میلیون دوز واکسن از چین است.

دولت ایران هنوز برنامه خود برای اولویت تزریق واکسن کرونا را اعلام نکرده است. در کشورهایی که تزریق واکسن آغاز شده، کادر درمان افراد مسن و بیماران در اولویت دریافت واکسن بوده‌اند.

در همین حال نگرانی‌هایی درباره در اولویت قرار گرفتن مقام‌های جمهوری اسلامی و اعضای خانواده آنها برای تزریق واکسن مطرح شده است.

در مهر ماه نیز تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به مجلس انتقادهایی را به دنبال داشت.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.