عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت علی نوری در زندان اوین

شنبه, 20ام دی, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علی نوری، فعال مدنی محبوس در زندان اوین علیرغم درد شدید کلیه از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است. آقای نوری طی روزهای اخیر با تهوع، سرگیجه، افزایش تپش قلب و کاهش دمای بدن مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی نوری، فعال مدنی محبوس در زندان اوین علیرغم درد شدید کلیه از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

آقای نوری که طی روزهای اخیر با تهوع، سرگیجه، افزایش تپش قلب و کاهش دمای بدن مواجه شده است شب گذشته جمعه ۱۹ دیماه در حالی که از شدت درد توان راه رفتن را از دست داده بود به وسیله برانکارد به بهداری زندان اوین منتقل شد. با این وجود تاکنون از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل آمده است.

علی نوری در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶، هنگامی‌ که در حال گذراندن خدمت سربازی‌اش بود،  توسط نیروهای امنیتی در میدان ولیعصر تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

این فعال مدنی در خردادماه ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی” به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و ۶ ماه حبس، مجموعا به ۹ حبس تعزیری محکوم شد. این حکم آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر و با مستشاری قاضی حسن بابایی عینا تایید شد.

محکومیت علی نوری تابستان امسال پس از بررسی مجدد از بابت قانون کاهش مجازات توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و ۱ سال حبس به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تقلیل یافت. از این میزان به استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

آقای نوری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد. وی در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۳ در جریان تجمع حمایت از کوبانی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران بازداشت و پس از گذراندن بخشی از دوران محکومیت دو ساله خود به صورت مشروط از زندان آزاد شد. هم اکنون یک سال از دوره حبس پیشین او نیز لازم الاجرا است.

وی نهایتا در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه امسال پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی محمدمهدی براعه بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۶ سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

علی نوری، متولد ۱۳۷۲ و فرزند محمد است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.