حمید حاج جعفر کاشانی به حبس و کار اجباری در «بنیاد شهید» محکوم شد

سه شنبه, 23ام دی, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی زندانی در اوین توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۲ ماه حبس، ۲ سال محرومیت اجتماعی و ۲ ماه کار اجباری در در بنیاد شهید و امور ایثارگران محکوم شده است. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمید حاج جعفر کاشانی، فعال مدنی و داور لیگ برتر فوتسال ایران توسط دادگاه انقلاب به حبس، محرومیت اجتماعی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و طی هفته‌های اخیر ابلاغ شده است، حمید حاج جعفر کاشانی از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و به مدت ۲ ماه روزی ۴ ساعت کار اجباری در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت نظارت حراست آن محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد از بابت اتهام اجتماع و تبانی یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای وی قابل اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است که پیش از این عمدتا قضات برای مجازات‌هایی تکمیلی متهمان سیاسی از مواردی چون تبعید، ممنوعیت خروج از کشور و یا ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی استفاده می کردند اما طی سال‌های اخیر شاهد صدور احکام عجیبی هستیم که علیه باورهای فردی است که بابت آن در بازداشت است. در صورت تداوم و افزایش صدور این دست از احکام علیه منتقدان سیاسی باید گفت دستگاه امنیتی یا قضایی زیر نظر ابراهیم رئیسی علاوه بر مجازات منتقدان به مقابله عقیدتی از طریق ابزاری کردن احکام به‌عنوان یک شیوه روی آورده است.

حمید حاج جعفر کاشانی پیشتر در پاییز امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای حاج جعفر کاشانی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. در آخرین مورد وی در سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در قائمشهر بازداشت و از بابت اتهامات “توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. او نهایتا فرودین ماه امسال در پی حضور در دادسرای قائمشهر از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد.

حمید حاج جعفر کاشانی، متولد ۱۳۶۱ و داور شناخته شده فوتسال ایران است. او پس از آزادی از زندان در سال ۹۶ بر اساس تصمیم حراست فدراسیون فوتبال از ادامه داوری در مسابقات لیگ برتر فوتسال محروم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.