یک زندانی در زندان تبریز اعدام شد

چهارشنبه, 24ام دی, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۴ دیماه، حکم اعدام یک زندانی در زندان تبریز اجرا شد. این زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۴ دیماه ۱۳۹۹، حکم اعدام یک زندانی در زندان تبریز اجرا شد.

هویت زندانی اعدام شده “صابر خوشکار، متولد ۱۳۷۲ و با اتهام قتل” توسط هرانا احراز شده است.

صابر خوشکار در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۷ به اتهام قتل برادر دوست دختر سابق خود بازداشت و تابستان همان سال توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری یک تبریز به اعدام محکوم شد. این حکم نهایتا در دیوان عالی کشور عینا تایید شد.

به گفته یک منبع مطلع آقای خوشکار پس از آنکه دوست دختر سابقش به رابطه با او پایان می‌دهد، نیمه شب همراه با چاقو و به جهت تهدید به خودکشی از دیوار خانه وی وارد منزل شده بود.

این منبع در این خصوص به هرانا گفت: “پس از ورود به منزل به نیت واسطه قرار دادن برادر دوست دخترش به اتاق خواب او می‌رود اما برادر به خیال آنکه دزد آمده به سمت او حمله می‌کند و در این درگیری چاقو به قلب او اصابت می‌کند. صابر هم با دیدن این صحنه یک چاقو به قلب خودش میزند تا خودکشی کند. پدر و مادر آنها پس از این سروصدا به اتاق وارد شده و با این صحنه مواجه می‌شوند. پلیس و اورژانس را خبر می‌کنند و صابر هم به بیمارستان و پس از بهبودی به بازداشتگاه نیروی انتظامی منتقل شد.”

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰) دستکم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.