شاهین دادخواه عضو تیم مذاکره کننده هسته ای دکترحسن روحانی از اوین: باج گیری قوه قضاییه و اختلافات عمیق بین باندهای مختلف قدرت!

سه شنبه, 15ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

دو همکار و مشاور روحانی یعنی دکتر قهرمانپور و داد خواه به ترتیب ۲۶ ماه و ۳۰ ماه است که از حق مرخصی محروم اند و این در حالی است که دکتر قهرمانپور بخاطر بازداشت یک ساله در بازداشتگاه ۲۰۹ و فشارهای جسمی و روحی وارده مدت هاست به درد و آرتروز کمر مبتلاست ولی مسولان وزارت اطلاعات علی رغم و عده ای که قبل از عید داده بودن با اعطای مرخصی استعلاجی به وی مخالفت می کنند.

دکتر شاهین دادخواه مشاور ارشد هسته ای و معاون رئیس جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای از زندان اوین ؛ بازداشت خود و سایر همکاران آقای روحانی ، علیرغم پایان دوران محکومیت، را در راستای باج گیری قوه قضاییه و ناشی از اختلافات عمیق بین باندهای مختلف قدرت می خواند.

متن کامل نامه دکتر شاهین دادخواه که نسخه ای از آن در اختیار “کمپین صلح فعالان در تبعید” قرار گرفته ، به شرح زیر است:

با آنکه بیشتر از یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهورمیگذرد.همکاران زندانی وی باوجود برخورداری ازشرایط قانونی آزادی هنوزآزاد نشده اند.

دکتررحمان قهرمانپورمدیر پژوهشی خلع سلاح درمرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصالحت نظام و دکتر شاهین دادخواه همکار روحانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مهرداد سرجویی مسول اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک بیش از دو سال پیش ودر راستای متهم کردن حسن روحانی به ارتباط با خارجی ها دستگیر شدند وتا کنون آزاد نشده اند.

روحانی در دیدارهای انتخاباتی خود پیش از ۲۴ خرداد اغلب با این پرسش مواجه بود که چرا همکارانتان را دستگیر کرده اند، ترجیح می داد در این مورد سکوت کرده یا به کلیات اکتفا کند. او چندین بار گفته بود که از نظرافکار عمومی پرونده همکاران من پاک است و بسته شده است.

اشاره تلویحی وی به عدم استقلال قوه قضاییه بود که تحت فشار وزارت اطلاعات و باندهای تندرو مجبور به صدور حکم برای همکاران وی شده بود .

پیشتر نیز سید حسین موسویان به اتهام جاسوسی دستگیر شده واتهام او نیز اثبات نشده بود.

گفته می شود اتهام ذکر شده برای دکتر قهرمانپور چاپ مقاله در مجلات خارجی و شرکت در کنفرانسهای علمی بین المللی است و دکتر داخواه به اتهام ملاقات با یک مقام خارجی و مهرداد سرجویی به اتهام نام بردن از عناوین گزارشهای راهبردی مرکز تحقیقات استراتژیک در وب سایت این مرکز در مجموع به ۱۳سال حبس تعزیری و ۱۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده اندو اگر محکومیت تعلیقی موسویان راهم در نظر بگیریم می توانیم بگوییم قوه قضاییه تحت فشار گروهای تندرو در وزارت اطلاعات در مجموع ۳۳ سال محکومیت برای همکاران حسن روحانی صادر کرده است؛ بی آنکه تا کنون یک برگ سند در این مورد ارایه داده باشد.

اکنون که نقشه این گروهها برای جلوگیری از رییس جمهور شدن حسن روحانی افشا و بی ثمر شده است. ممانعت از آزادی همکاران روحانی اخرین حربه دردست آنهاست تا رییس جمهور منتخب را وادار کنند در چینش کابینه و گزینش همکاران خود به درخواست های آنها توجه کند.

این نوع باج گیری در جمهوری اسلامی ایران پدیده جدیدی نیست .دستگیری کرباسچی و عبدالله نوری برای تحت فشار گذاشتن خاتمی و هاشمی؛ دستگیری جوانفکر برای وادار کردن احمدی نژاد به سکوت و دستگیری قهرمانپور و دادخواه و سرجویی برای باج گیری از روحانی است.ب

با کمال تاسف قوه قضاییه که باید با باندهای فساد و قدرت مقابله کند خود عملا به این باندها باج می دهد. دو همکار و مشاور روحانی یعنی دکتر قهرمانپور و داد خواه به ترتیب ۲۶ ماه و ۳۰ ماه است که از حق مرخصی محروم اند و این در حالی است که دکتر قهرمانپور بخاطر بازداشت یک ساله در بازداشتگاه ۲۰۹ وفشارهای جسمی و روحی وارده مدت هاست به درد و آرتروز کمر مبتلاست ولی مسولان وزارت اطلاعات علی رغم و عده ای که قبل از عید داده بودن با اعطای مرخصی استعلاجی به وی مخالفت می کنند.

در پس خنده های ظاهری مسولان قوه قضاییه و اعلام آمادگی آنها برای همکاری با رییس جمهور جدید اختلافات عمیقی نهفته است که باید منتظر سر باز کردن آنها در آینده باشیم.

دکتر شاهین دادخواه
مشاور سابق شورایعالی امنیت ملی دولت اصلاحات
عضو تیم مذاکره کنده هسته ای دکترحسن روحانی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.