همسر نازنین زاغری از احتمال آزادی او در هفته‌های آینده خبر داد

یکشنبه, 28ام دی, 1399
اندازه قلم متن

نازنین زاغری- زندانی دوتابعیتی

همسر نازنین زاغری، زندانی دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی، امیدوار است که او تا هفت هفته آینده و با اتمام دوران محکومیتش آزاد شود و به بریتانیا بازگردد.

به گزارش روزنامه سان دی تایمز، ریچارد راتکلیف روز یک‌شنبه، ۲۸ دی ماه گفته است که با ارسال نامه‌ای به وزارت امور خارجه بریتانیا خواستار بررسی جزئیات پایان محکومیت همسرش شده است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا هم گفته است مذاکرات سختی با طرف‌های ایرانی صورت گرفته و دولت بریتاینا در تلاش است که خانم زاغری پس از پنج سال بازداشت، آزاد شود.

آقای راب هم چنین گفته است دولت بایدن قول همکاری‌های بیشتری داده است تا بر اساس آن به خانم زاغری اجازه داده شود که پس از دوره محکومیت خود ایران را ترک کند.

وزیر امور خارجه بریتانیا درباره جزئیات این همکاری با دولت بایدن توضیحی نداده است.

محکومیت نازنین زاغری در حالی ۱۷ اسفند ماه پایان می یابد که در سال ۹۵ در سفری به تهران برای دیدار با خانواده بازداشت شد.

او که کارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز بود به اتهام «اقدام برای براندازی نظام» محاکمه و به پنج سال زندان محکوم شد.

خانواده خانم زاغری و بنیاد خیریه تامسون رویترز که فعالیت آن از خبرگزاری رویترز کاملا مستقل است، این اتهام را رد کرده‌اند.

مقامات قضائی ایران اوایل آبان ماه امسال اتهامات جدیدی از جمله «تبلیغ علیه نظام» را علیه خانم زاغری مطرح کردند.

جمهوری اسلامی می‌گوید دولت بریتانیا به دلیل تحویل ندادن تانک‌های مدل چیفتن که قرارداد آن بیش از چهار دهه پیش میان رژیم پهلوی و دولت وقت بریتانیا امضا شده بود، حدود چهارصد میلیون پوند به ایران بدهکار است.

آقای رتکلیف قبلا نیز به دفعات اعلام کرده بود جمهوری اسلامی از همسرش به عنوان گروگانی برای دریافت این پول استفاده می‌کند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.