افزایش موارد قلبی و تنفسی در روزهای آلودگی هوا تهران

یکشنبه, 28ام دی, 1399
اندازه قلم متن

مرگ زودرس سالانه ۴۱ هزار ایرانی بخاطر آلودگی هوا

آفتاب‌‌نیوز :

“پیرحسین کولیوند” در مورد افزایش این تعداد تماس با مرکز اورژانس تهران به دلیل بروز مشکلات قلبی و تنفسی هموطنان به دنبال آلودگی هوا گفت: از تاریخ ۱۰ تا ۲۶ دی بیش از ۱۱۴هزار تماس امدادخواهی با مرکز اورژانس تهران گرفته شد که در روز چهارشنبه ۲۴ دی با ۷۲۹۴ مورد، همکاران من بیشترین تماس با اورژانس ۱۱۵ را در این مدت زمان پاسخگو بودند.

وی با اشاره به این که بین ۲۴ تا ۳۱ درصد مددجویان دارای مشکلات قلبی بودند، افزود: در مدت زمان اشاره شده از ۱۱۴ هزار و ۴۵۶ تماس با مرکز اورژانس تهران، ۳۲ هزار و ۴۴۹ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد که از این تعداد ۹ هزار و ۹۲ نفر دارای مشکلات قلبی بودند و بیشترین تعداد امدادرسانی به این بیماران را در ۲۳ دی با ۶۱۷ مورد داشتیم که نسبت به مدت مشابه، افزایش ۱۱درصدی در تعداد این بیماران را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: از تعداد ۳۲ هزار و ۴۴۹ مورد امدادرسانی به مددجویان توسط نیروهای اورژانس تهران در این مدت، به ۳ هزار و ۶۳۲ بیمار با مشکلات تنفسی یعنی حدود ۱۰ الی ۱۳ درصد از کل مددجویان، خدمات فوریت های پزشکی ارائه شد که بیشترین مورد را در روز جمعه ۲۶ دی با ۲۳۱ مورد بیمار با مشکل تنفسی شاهد بودیم.

کولیوند ضمن تاکید بر عدم انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی مثل پیاده‌روی در فضای آزاد اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوای پایتخت در روزهای اخیر، تعداد موارد بیماران دچار مشکلات قلبی ۱۱ درصد و بیماران تنفسی ۸.۵ درصد افزایش داشته است.

مرگ زودرس سالانه ۴۱ هزار ایرانی بخاطر آلودگی هوا

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز گفت: مواجهه طولانی مدت با آلاینده ذرات معلق PM۲,۵ در کشور سالانه باعث بروز ۴۱ هزار و ۷۰۰ مورد مرگ زودرس می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.