بایدن به دنبال “تشدید” محدودیت‌های برنامه اتمی ایران است

پنجشنبه, 2ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

به گفته سخنگوی کاخ سفید جو بایدن از طریق دیپلماسی به دنبال “تشدید” محدودیت‌‌های برنامه اتمی ایران و گفت‌وگو بر سر سایر “موضوعات نگران‌کننده” است. او همچنین گفته که ایران باید به تعهداتش در برجام بازگردد.    

USA Washington | Inauguration von Joe Biden | Celebrating America | Joe Bidenجو بایدن، رییس جمهوری جدید ایالات متحده درباره برنامه اتمی ایران با متحدان آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد. جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه (اول بهمن‌ماه) در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش ضمن اعلام این خبر گفت: «رییس جمهور تصریح کرده که معتقد است ایالات متحده با ادامه دیپلماسی به دنبال تمدید و تشدید محدودیت‌های برنامه اتمی ایران و صحبت درباره سایر موضوعات نگرانکننده است.»

او ادامه داده است: «بدین منظور ایران باید به تعهداتش در توافق اتمی بازگردد.» به گفته ساکی گفت‌وگوهای اخیر بایدن با شرکا و متحدان بخشی از این تلاش‌ها بوده است.

توافق اتمی کشورهای پنج به علاوه یک با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور کنترل برنامه هسته‌ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ اما در سال ۲۰۱۸ با خروج از این توافق عملا راه را برای پیشبرد برنامه اتمی جمهوری اسلامی هموار کرد.

در حال حاضر ایران بسیاری از تعهداتش در برجام را کنار گذاشته و مشغول غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم و ساخت اورانیوم فلزی است؛ مواردی که بر اساس برجام از آنها بازداشته شده بود.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اول بهمن هم‌زمان با مراسم سوگند ریاست جمهوری جو بایدن از آمریکا خواست که به توافق اتمی بازگردد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.