محرومیت ماری محمدی از اشتغال با فشار نهادهای امنیتی

جمعه, 3ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ماری (فاطمه) محمدی، نوکیش مسیحی و زندانی عقیدتی سابق با فشار نهادهای امنیتی از ادامه اشتغال محروم شده است. سال گذشته نیز از ادامه تحصیل خانم محمدی در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال جلوگیری شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماری محمدی، نوکیش مسیحی و زندانی عقیدتی سابق با فشار نهادهای امنیتی از ادامه اشتغال محروم شده است.

خانم محمدی با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشته است که “با گذشت قریب به یک سال” از زمان آزادی از زندان قرچک ورامین از داشتن شغل محروم است و مجموعه ای که پیشتر با آن همکاری می‌کرد “برخلاف میل خود و اجبارا” از استخدام مجدد وی خودداری کرده‌اند. به گفته این زندانی سیاسی سابق یکی از روسای سابق وی اظهار داشته است: “بخاطر کودک یک ساله‌ام نمی‌توانم خطری را بپذیرم!”

فشار بر این زندانی عقیدتی سابق در دوره پس از زندان مسبوق به سابقه است.

این نوکیش مسیحی آذرماه سال گذشته نیز که در حال تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی، در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد بود، امکان ورود به دانشگاه را نیافت و به او بدون ارایه توضیحات بیشتر گفته شد ادامه تحصیل او در این دانشگاه ممکن نیست.

ماری (فاطمه) محمدی، زندانی سیاسی، نوکیش مسیحی و فعال مدنی سابقه بازداشت و محکومیت دارد. او پیشتر در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام “عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتا در بهار ۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

ماری محمدی سپس در تاریخ ۲۲ دیماه ۱۳۹۸، در جریان تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان، توسط نیروهای پلیس امنیت در حوالی میدان آزادی تهران همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بازداشتگاه وزرا تهران منتقل شد.

پرونده این فعال مدنی در شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۳ مقدسی اوین (دادسرای اوین) مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا به شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران (مجتمع قضائی قدس) ارجاع شد و او در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار ۳۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

ماری محمدی نهایتا توسط شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (تجمع دی‌ماه ۹۸ هواپیما)” به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.