دیده‌بان حقوق بشر سوریه : اسرائیل ۵ موضع ایران را در سوریه بمباران کرد

جمعه, 3ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

جنگنده های اسرائیلی

جنگنده های اسرائیلی DR

“سانا” خبرگزاری رسمی رژیم سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور مدعی شد که در حملۀ هوایی ارتش اسرائیل که امروز جمعه ٢٢ ژانویه در نزدیکی شهر حماء صورت گرفت چهار نفر از جمله دو کودک کشته و دو کودک دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه اضافه کرده است که قربانیان این حمله پدر و مادر و دو فرزند یک خانواده بوده‌اند.

با این حال، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که دارای شبکۀ گسترده‌ای در خاک این کشور است خبر داد که غیرنظامیان سوری در اثر ترکش‌های موشک‌های پدافند هوایی سوریه که به خانه‌ای در یک محلۀ فقیرنشین اصابت کرد کشته شدند. همین منبع افزوده است که هواپیماهای اسرائیلی پنج موضع نظامی ارتش سوریه را هدف گرفتند که در آنها نیروهای ایرانی و اعضای حزب‌الله لبنان مستقر هستند.

حملات امروز هواپیماهای اسرائیلی نخستین حمله به مواضع نظامی وابسته به ایران در سوریه پس از روی کار آمدن جو بایدن است. در سیزدهم ژانویه هواپیماهای اسرائیلی دست کم پانزده پایگاه متعلق به ایران و متحدانش را در نزدیکی مرز عراق در سوریه هدف قرار دادند که در نتیجۀ آن دست کم ۵٧ نفر کشته شدند.  ماه گذشته هواپیماهای اسرائیلی چهار پایگاه تولید سلاح در نزدیکی شهر مصایف در منطقۀ حماء را بمباران کردند.

وزیر امور خارجۀ روسیه، سرگئی لاوروف، اخیراً از اسرائیل خواست که سوریه را به صحنۀ نبرد با ایران تبدیل نکند. مسکو آمادگی خود را برای جلوگیری از تهدیدهای ایران علیه اسرائیل در خاک سوریه اعلام کرده و گفته است که نمی گذارد که از خاک سوریه به عنوان تهدید علیه اسرائیل استفاده شود.      

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.