صدور ۲۵۵ سال زندان برای ۱۷ تن از نزدیکان عاملین حمله مسلحانه اهواز

شنبه, 4ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

استان‌وایر- ۱۷ تن از اعضاى خانواده افرادی که به اتهام مشارکت در حمله مسلحانه که سال ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح  اهواز رخ داد به ۲۵۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

فعالان حقوق بشر در اهواز می‌گویند که دادگاه انقلاب در نخستین بررسی  برای هر یک از این ۱۷ نفر که اعضای خانواده «ایاد منصوری»، «فواد منصوری» و « احمد منصوری» هستند پانزده سال حکم زندان صادر کرده است.

حکم صادر شده در حال حاضر به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

شهریور ماه ۱۳۹۷ در پی حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح، رسانه‌های رسمی در ایران اعلام کردند کلیه مهاجمان در این درگیری کشته شده‌اند و ساعاتی بعد از این حمله اعلام شد چندین نفر در ارتباط با مهاجمان و حمله مسلحانه مذکور بازداشت شده‌‌اند.

اصل شخصی بودن جرائم و مجازات یا اصل فردی بودن مسئولیت کیفری یکی از اصول بنیادین در قوانین حقوقی از جمله در قانون مجازات اسلامی است. بدین معنا که هر کس برای تقصیری که مرتکب شده است مؤاخذه می‌شود و هیچ کس را نمی‌توان برای جرمی که دیگری مرتکب شده است مسئول دانست.

این در حالی است که خانواده‌ها و بستگان (همسران، پدران و مادران و پسرعموهای مهاجمان» توسط نهادهاى امنیتى بازداشت و  در دادگاه انقلاب اهواز به احکام طولانی مدت حبس محکوم شده‌اند.

به گفته «رحیم دحیمی» از فعالان حقوق بشر عرب  و به نقل از یک منبع مطلع هیچکدام از افراد محکوم شده به حبس نه در این حمله مسلحانه نقش داشته‌اند بوده و نه از عملیات مذکور اطلاعاتی داشته‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.