معاون دانشگاه فردوسی از مهاجرت ۳۰ درصد استادان دانشگاه‌ها خبر داد

دوشنبه, 6ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

محوطه دانشگاه فردوسی مشهد

محوطه دانشگاه فردوسی مشهد

یک معاون دانشگاه فردوسی مشهد، روز دوشنبه ۶ بهمن، با بیان این‌که برخی گروه‌های دانشگاهی کشور «تا ۳۰ درصد» استادان خود را از دست داده‌اند، از این‌که «مسئولان چشمان خود را بر مهاجرت اعضای هیئت علمی بسته‌اند» انتقاد کرد.

حسین انصاری، معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درآمد «بسیار پایین» اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کشور» خواند و گفت عدم حمایت از اعضای هیئت علمی باعث شده مهاجرت نخبگان در سطح اساتید دانشگاه‌های سطح یک رشد کند.

به‌گفته این مسئول دانشگاهی، برخی گروه‌ها در دانشگاه‌های کشور مانند مکانیک و کامپیوتر بیش از ۳۰ درصد استادان خود را از دست داده‌اند.

معمولاً سنت دانشگاهی بر این است که استادان برجسته پس از سی سال تدریس همچنان به فعالیت خود در دانشگاه ادمه می‌دهند، اما معاون دانشگاه فردوسی گفته است که «در اقدامی بی‌سابقه بخش زیادی از اساتید برجسته‌ که به ۳۰ سال سابقه رسیده‌اند، تقاضای بازنشستگی کرده‌اند، چون دلیل برای ماندن نمی‌بینند و به خارج از کشور می‌روند».

نابسامانی وضعیت اقتصادی در ایران، تورم بالا، فساد اقتصادی و ناکارآمدی دولت و حکومت و نیز فشارهای اجتماعی سیاسی ازجمله دلایلی است که برای مهاجرت نخبگان و استادان دانشگاه‌ها شمرده می‌شود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.