کمک های مردمی خرج یاران احمدی نژاد شده: افشای فساد گسترده در سازمان هلال احمر

پنجشنبه, 17ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

ahmadi-nejad

با وجود رای نیاوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان هلال احمر ایران در جلسه دیروز مجلس، یک نماینده مجلس از فساد درونی این سازمان خبر داده و فاش کرده که کمک های مردمی به این سازمان در سال های اخیر خرج تبلیغات برای اسفندیاررحیم مشایی و حلقه نزدیک محمود احمدی نژاد شده است.

موضوع تحقیق و تفحص از هلال احمر پس از آن از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که محمود احمدی نژاد در ماه فروردین و اردیبهشت با حمایت های این سازمان چندین میتینگ انتخاباتی از جمله در ورزشگاه آزادی برگزار کرد که البته به دلیل عدم استقبال حتی پرسنل این سازمان، به شکست انجامید.

احمدی نژاد در روز ۲۹ فروردین امسال در یک میتینگ انتخاباتی برای اسفندیار رحیم مشایی شرکت کرد که با امکانات سازمان هلال احمر راه اندازی شده بود اما این سازمان با وجود صرف هزینه ای در حدود ۵۰ میلیارد تومان نتوانست ورزشگاه را از تماشاگر پرکند؛عملی که به جز حساس کردن طیف های راستگرای منتقد، دستاورد دیگری نداشت.

به گزارش مهر روز گذشته یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از هلال احمر، پس از آنکه طرح مورد نظرش از سوی مجلس محافظه کار رای نیاورد، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات غیر قانونی این سازمان توضیحاتی داد.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفته است: “جمعیت هلال احمر هم از حمایت دولت برخوردار بوده و هم از کمک های داخلی و خارجی. این جمعیت ده ها شرکت اقتصادی در زیرمجموعه خود دارد که گردش مالی آن ها رقم قابل توجهی است ضمن اینکه در ده ها کشور در حوزه های بهداشتی و درمانی فعالیت مستقیم دارد که ابهامات زیادی درباره آن ها وجود دارد. شرکت تدارکات پزشکی، مراکز دندان پزشکی، سرمایه گذاری حلال، شرکت حلال سرم و شرکت دارو سازی رشد در آلمان شرکت های زیرمجموعه هلال احمر هستند. اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت ها چه کسانی اند؟ و چگونه انتخاب می شوند؟ گفته می شود اعضا هیات مدیره شرکت ها پاداش های چند میلیونی می گیرند که البته شغل چندم آقایان است. نکته مهمتر آنکه هیچ کسی بر حساب های مالی شرکت ها حسابرسی و نظارت ندارد این ها خودشان افرادی را جهت حسابرسی انتخاب می کنند. گردش مالی و سود و زیان این شرکت ها ابهام دارد ولی هیچ کسی جواب گو نیست و آقایان هیات مدیره کاملا شخصی بوده و خیلی از این افراد تخصص لازم را ندارند ولی در راس آن شرکت قرار گرفتند”.

وی افزوده: “قیمت تمام شده محصولات تولید شده این شرکت ها مثلا شرکت نساجی هلال احمر که در زمینه تولید پتو و چادر و لباس فعالیت دارد از محصولات مشابه بسیار بالاتر و کیفیت پایین تر است. فعالیت شرکت تدارکات پزشکی که در زمینه دارو فعالیت دارد مبهم است بخصوص در این شرایط که کمبود دارو در کشور به شدت وجود دارد. شرکت رشد که در کشور آلمان فعالیت دارد میزان فعالیت و مبلغ هزینه ها و دخل و خرج هایش ابهام دارد. شرکت نوید که در خصوص نگهداری بالگرد های جمعیت حلال احمر فعالیت می کند از جمله شرکت هایی است که ابهامات زیادی در آن وجود دارد آیا جمعیت هلال احمر کادر متخصص در خصوص نظارت فنی بر فعالیت شرکت نوید و بالگرد ها در اختیار دارد چه کسی بر نحوه بالگردها و هزینه های پرواز ها نظارت می کند. خرید قطعات بالگردها چگونه و در کجا انجام می شود. چه کسی واسطه خرید بالگرد های جمعیت هلال احمر هستند. بر چه اساسی بالگرد ها را میان استان های کشور توزیع کرده اند؟”.

او در ادامه گفته: “نظارتی بر خرید ها و نحوه هزینه کرد نیست و بیشتر خرید ها از افراد خاص و شرکت های خاص انجام می گیرد. خود جمعیت هلال احمر پذیرفته که ده ها هزار میلیاد از مواد غذایی خریداری شده را جمع آوری و معدوم کرده است چرا باید این اتفاق بیفتد؟ آیا جمعیت هلال احمر این گونه از کمک های خیرین پاسداری می کند؟میزان کمک های مردمی دریافتی و خارجی جمعیت هلال احمر اعلام نمی کند و کسی هم بر آن نظارت نمی کند. حتی برای اعزام افراد به خارج از کشور برای خدمات جز نورچشمی ها و سفارشی ها که حقوق های نجومی دریافت می کنند عدالت برقرار نیست. استخدام ها بدون آزمون و با تحصیلات پایین صورت می گیرد و تشریفات قانون رعایت نمی شود فقط به این خاطر که فقط این افراد نسبت فامیلی با مسئولین دارند”.

وی به میتینگ آزادی هم اشاره کرده: “در چند سال گذشته بیشتر لشکر کشی های دولت با هزینه هلال احمر بوده که آخرین آن قبل از انتخابات، همایش بزرگ آزادی که ده ها هزار نفر با هزینه ی جمعیت هلال احمر از سراسر کشور به تهران آمده بودند اما با چه هدفی؟انتشار روزنامه شهروند با گستره ملی چقدر هزینه دارد؟ هزینه آن از کجا تامین می شود هلال احمر چه نیازی به روزنامه دارد. انتشار آن چقدر با اهداف هلال احمر منطبق بوده جز آن که در خدمت دولت بوده است”.

گفتنی ست ریاست سازمان هلال احمر در دوران ریاست احمدی نژاد را فردی به نام ابوالحسن فقیه برعهده داشت که متولد سال ۱۳۵۱ و از دوستان مهرداد بذرپاش است.

فقیه در دولت اول احمدی نژاد رئیس سازمان بهزیستی، یکی از ثروتمند ترین سازمان های دولتی ایران شد اما پس از افشای جعلی بودن مدرک تحصیلی اش به سازمان هلال احمر منتقل شد.

سایت جهان نیوز، وابسته به علیرضا زاکانی درباره او نوشته است: “ابوالحسن فقیه پیش از هلال احمر و در دولت نهم، رئیس سازمان بهزیستی کشور، مشاور محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران، مسئول روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور و عضو نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بوده‌است.آشنایی وی با محمود احمدی‌نژاد به اولین انتخابات شورای شهر تهران باز می‌گردد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، قائم مقام ستاد حمایت از احمدی‌نژاد شد. وی تا مرداد ۱۳۹۰ رئیس ستاد انتخاباتی کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم حامی دولت بود و در آن زمان از این سمت کنار گذاشته شد.خبر انتصاب وی به ریاست جمعیت هلال احمر، ابتدا توسط روابط عمومی این سازمان تکذیب شد. ولی مدت کوتاهی پس از آن، وی در این سمت مشغول به کار شد. وی در حالی با حکم مستقیم محمود احمدی‌نژاد به این سمت دست یافت که در جلسه نهایی شورای عالی جمعیت هلال‌احمر، سید مسعود خاتمی (رئیس سابق این سازمان) حائز بیشترین آرا شده بود”.

جهان نیوز افزوده: “شائبه جعلی بودن مدرک فقیه از مدت‌ها پیش مطرح بوده و او به خاطر عدم صدور مدرک تحصیلی از جانب دانشگاه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و معتقد بود در دانشگاه تحصیل کرده اما برایش مدرک تحصیلی صادر نشده است. به نظر می‌رسد ابوالحسن فقیه شرایطی مشابه علی کردان یافته که سال‌ها با مدرک جعلی در دانشگاه تدریس می‌کرد و در سمت قائم مقام سازمان صدا و سیما فعالیت می کرد.این در حالی است که بسیاری این اتهام را مطرح می‌کنند که فقیه دوره پزشکی خود را به پایان نرسانده از دانشگاه اخراج شده است. گفته می‌شود او بدون هیچ‌نوع معافیتی به خدمت سربازی هم نرفته است.حتی این موضوع در مجلس هشتم نیز مطرح شده بود و نمایندگانی از رئیس جمهور در این مورد توضیح خواسته بودند. از سوی دیگر این مسئول نزدیک به دولت احمدی نژاد به دلیل جعل حضور در جبهه با شکایت ستاد کل نیروهای مسلح نیز مواجه است. گفته می‌شود وی بدون داشتن سابقه جبهه، از سهمیه رزمندگان برای شرکت در کنکور و پذیرش در دانشگاه در رشته پزشکی استفاده کرده است. فقیه به دلیل عدم ارائه مدارک مورد نیاز برای استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخراج شده است. به همین دلیل مراجع قضایی اعلام کرده اند که بر اساس حکم قضایی به دلیل دریافت حقوق به عنوان پزشک در هنگام تصدی مسؤولیت‌های خود تا کنون، فقیه ما به‌التفاوت حقوق بر مبنای مدرک دیپلم تا حقوق بر مبنای دکترای عمومی پزشکی را به سیستم مالی دولت باز گرداند!”

گفتنی است ایران بر اساس آخرین گزارش سازمان شفافیت بین المللی رتبه ۱۳۳ را از میان ۱۷۴ کشور جهان به لحاظ فساد دستگاه های حکومتی دارد؛ گزارشی که قبل از افشاگری های ماه های اخیر درباره نهاد های حکومتی منتشر شده و پیش بینی می شود در گزارش جدید، رتبه ایران بیش از این سقوط کند.
از: روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.