خطر اعدام قریب‌الوقوع یک زندانی دیگر بلوچ در زندان دستگرد اصفهان

یکشنبه, 12ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

استان‌وایر- به رغم بالا گرفتن واکنش‌های  فراوان در داخل و خارج از ایران به روند شتاب‌آلود اجرا و صدور احکام اعدام علیه شهروندان بلوچ، مدت کوتاهی پس از اعدام جاوید دهقان خلد در زندان مرکزی زاهدان  منابع حقوق بشری از خطر اجرای قریب الوقوع حکم اعدام یک زندانی بلوچ دیگر خبر می‌دهند.

کمپین فعالین بلوچ نوشته است یک زندانی به نام «مهران نارویی» از اهالی نصرت آباد زاهدان که در زندان دستگرد اصفهان محبوس است در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.

این زندانی در ارتباط با جرایم مربوط به مواد مخدر بازداشت شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ مهران نارویی سال ۱۳۹۵ همراه با زندانی دیگری از طرف مراجع قضایی به اعدام محکوم شد. حکمی که در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

زندانی هم‌پرونده مهران نارویی روز پنج‌شنبه ۹ بهمن‌ماه سال جاری در زندان دستگرد اصفهان اعدام شده است و حالا منابع حقوق بشری در خصوص اجرای قریب‌الوقوع حکم مهران نارویی ابراز نگرانی می‌کنند.

مهران نارویی و زندانی هم‌پرونده‌اش در زمان بازداشت از حق دسترسی به وکیل محروم بوده و برخی منابع دلیل صدور حکم اعدام برای این دو شهروند را «انگیزه‌های سیاسی» عنوان کرده‌اند.

یک منبع مطلع به کمپین فعالان بلوچ گفته است: «مهران، داماد “نورمحمد شهلی بر” از افراد مخالف نظام است که چند سال پیش در پاکستان ترور شد. هران و انور هیچ‌گونه سابقه کیفری نداشته که حکم اعدام انور اجرا شده و مهران در خطر اعدام قریب‌الوقوع قرار دارد.»

تنها از روز ۲۹ آذر ۱۳۹۹ تا ۱۱ بهمن سال جاری دست‌کم ۲۱ شهروند بلوچ در شهرهای مشهد، اصفهان و زاهدان اعدام شده‌اند که حکم صادر شده برای حداقل چهار نفر از آنها با اتهامات سیاسی و امنیتی صادر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.