گزارشی از آخرین وضعیت نایب حاجی زاده و مصطفی سبزی در زندان ارومیه

دوشنبه, 13ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نایب حاجی زاده ینگجه و مصطفی سبزی، دو زندانی سیاسی دوران حبس خود را در زندان ارومیه سپری می‌کنند. میزان محکومیت آقای حاجی زاده اخیرا با تسلیم به رای از ۱۰ سال و ۱ روز به ۷ سال و ۶ ماه زندان تقلیل یافته است. همچنین محکومیت آقای سبزی با اعمال قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به ۱۰ سال زندان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نایب حاجی زاده ینگجه و مصطفی سبزی، دو زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در خوابگاه ۱۰ زندان ارومیه سپری می‌کنند.

میزان محکومیت آقای حاجی زاده اخیرا با تسلیم به رای از ۱۰ سال و ۱ روز به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافته است. همچنین محکومیت آقای سبزی با اعمال قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به ۱۰ سال زندان کاهش یافت.

قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، اردیبهشت‌ماه امسال در ۱۵ ماده در صحن علنی مجلس ایران تصویب شد. تیرماه امسال غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به لازم‌الاجرا شدن این قانون گفته بود: «این قانون که در بسیاری از جرائم میزان مجازات را کاهش داده، باعث کاهش جمعیت کیفری خواهد شد و ابلاغ شده است که با فوریت پرونده تمام زندانیانی که مشمول کاهش مجازات هستند، مورد بازنگری قرار گیرد و این زندانیان از زندان آزاد شوند.» به نظر می‌رسد زندانیان دارای اتهامات امنیتی که شامل آن شده‌اند درصد بسیار ناچیزی از مشمولان این طرح را شامل می‌شوند.

مصطفی سبزی در تاریخ ۱۴ خردادماه سال ۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا توسط شعبه یک دادگاه انقلاب از بابت اتهام عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این شهروند در مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

مصطفی سبزی که هفتمین سال از دوران حبس خود را سپری می‌کند، شهروند اهل ماکو و فرزند شمس الدین است.

 نایب حاجی زاده ینگجه (حاجی پور)، فرزند مدنی نیز در تاریخ ۱۶ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد از بابت اتهام عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام به ۱۰ سال و ۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.