حبس در تبعید؛ گزارشی از آخرین وضعیت حسن جوجه گلوانی در زندان اردبیل

جمعه, 17ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حسن جوجه گلوانی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل سومین سال از دوران محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کند. آقای گلوانی اردیبهشت‌ماه ۹۷ توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر به ۵ سال حبس در تبعید در زندان اردبیل محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، حسن گلوانی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل سومین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

خانواده این زندانی اهل نقده، دختران خردسال و مادر سالمندش به دلیل دوری راه از حدود ۱ سال قبل قادر به ملاقات وی نیستند. حسن گلوانی همچنین از درد دندان رنج می‌برد اما با وجود درخواست‌های متعدد در زندان از رسیدگی پزشکی محروم است.

یک منبع مطلع از شرایط این زندانی در این خصوص به هرانا گفت: «چون خانواده‌اش قادر به رفتن به ملاقات نیستند برای مرخصی او اقدام کردند اما حتی پرداخت مبلغ وثیقه هم ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود برایشان ممکن نیست. از طرف دیگر تابستان امسال خانواده‌اش متوجه شدند که به دلیل ماهیت اتهام انتسابی شامل عفو مشروط نیز نمی‌شود.»

آقای گلوانی اردیبهشت‌ماه ۹۷ به همراه دیگر هم پرونده‌ای خود واحد بهبهانی توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در ارومیه منتقل شد. آقای گلوانی نهایتا پس از ۲ ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه انتقال پیدا کرد.

حسن گلوانی مردادماه ۹۷ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو از بابت اتهام جاسوسی از طریق همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به ۵ سال حبس در تبعید در زندان اردبیل محکوم شد. این حکم نهایتا به دلیل عدم اعتراض به رای، به اجرا در آمد.

آقای گلوانی نهایتا شهریورماه همان سال به زندان اردبیل تبعید شد.

حسن جوجه گلوانی، فرزند احمد، متولد ۱۳۵۷، شهروند اهل نقده، متاهل و پدر دو دختر ۷ و حدودا ۳ ساله است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.