برافراشته شدن مجدد پرچم داعش در نزدیکی مرزهای ایران

شنبه, 18ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

برافراشته شدن مجدد پرچم داعش در مناطقی از استان‌های سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق و نزدیکی مرزهای ایران، خبرساز شده است

دست کم در سه نقطه اقلیم کردستان، پرچم داعش برافراشته شده بود- عکس مشرق نیوز

سی‌ام آبان ماه ۱۳۹۶ بود که فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، «پایان داعش» را به صورت رسمی اعلام کرد و رئیس جمهوری اسلامی ایران هم «این پیروزی بزرگ» را به خامنه‌ای تبریک گفت؛ اما حالا با گذشت بیش از سه سال از آن تاریخ، برافراشته شدن مجدد پرچم حکومت اسلامی عراق و شام (داعش) در مناطقی از استان‌های سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق و نزدیکی مرزهای ایران، خبرساز شده است.

در روزهای گذشته، نخست خبر برافرشته شدن پرچم داعش در روستای برده‌رش، از توابع شهرستان سیدصادق استان سلیمانیه، در نزدیکی مرزهای ایران، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

مدتی از این خبر نگذشته بود که افراشتن پرچم دیگری از حکومت اسلامی در حدفاصل شهرستان‌های شهرزور و دربندیخان خبرساز شد. پرچم سوم نیز در نزدیکی روستای کانی‌سپیکه پرخ، از توابع شهرستان پینجوین، به اهتزاز در آمد و سپس با انفجار بمبی، دو عضو نیروهای امنیتی شهر زور زخمی شدند.

حالا نیروهای امنیتی اقلیم کردستان درباره تحرک داعش اعلام کرده‌اند که «نیروهای امنیتی سلیمانیه با همکاری نیروهای مستقر در مناطق شهر زور، سیدصادق، حلبچه و پنجوین برنامه گسترده‌ای را برای پیگیری این اتفاق در نقاط مختلف آغاز کرده‌اند.»

بر اساس اعلام فرماندهی نیروهای امنیتی سلیمانیه، موسوم به آسایش، یک هسته مخفی از عوامل حکومت اسلامی شام و عراق نیز در مناطق مورد اشاره، شناسایی و دستگیر شده‌اند.

در بیانیه فرماندهی نیروهای امنیتی سلیمانیه، تاکید شده است که اعضای این هسته مخفی داعش، دستگیر شده‌اند. آنان ادعا کردند: «تعدادی از عوامل این تحرکات افراد محلی هستند که شماری از آن‌ها سابقه عضویت در القاعده، شاخه کردستان عراق، را دارند. همچنین دو عضو عرب این عملیات اخیر داعش در کردستان عراق نیز به همراه تعدادی دیگر در حلبچه دستگیر شده‌اند.»

بنا بر اخبار منتشره، در میان دستگیرشدگان، چند زن نیز به چشم می‌خورند.

فرماندهی نیروهای امنیتی سلیمانیه در بیانیه خود تاکید کرد: «تحقیقات در خصوص این وقایع همچنان ادامه دارد و در آینده اطلاعات بیشتری از این گروه، اهداف و برنامه‌های آنان منتشر خواهد شد.»

گفته می‌شود عوامل داعش برای انجام سلسله انفجارهایی در شهرهای مختلف اقلیم کردستان، برنامه‌ریزی کرده بودند.

از: ایندیپندنت 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.