آقای احمدی نژاد همین یک سوال را جواب بدهید بقیه پیشکش، با پول نفت چه کرده اید؟!

جمعه, 18ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

eghtesad

سایت ملیون ایران: اکبر ترکان، نماینده حسن روحانی و مسئول تحویل گرفتن دولت از محمود احمدی گفته که ۱۰۰ میلیارد دلاری که احمدی نژاد به عنوان ذخیره ارزی، در بانک مرکزی مطرح میکند صحت ندارد وی اضافه کرده است: “گردش مالی نفتی که صادر می‌کنیم به این صورت است که خریدار نفت پول آن را به حساب معرفی شده توسط بانک مرکزی در خارج از کشور واریز می‌کند. این پول متعلق به دولت است. دولت این‌دلار را به بانک مرکزی می‌دهد و در مقابل ریال دریافت می‌کند و آن را خرج می‌کند. دولت وقتی به ازای آن‌دلار، ریال دریافت کرد و آن ریال را خرج کرد، دیگر نسبت به آن‌دلار نزد بانک مرکزی هیچ حقی ندارد آقای دکتر احمدی‌نژاد فکر می‌کنند آن‌ دلار هم دوباره متعلق به خودشان است. در حالی که اینطور نیست.”یعنی در واقع صندوق ذخیره ارزی خالی است. وی گفته است که احمدی نژاد ۸۰۰ میلیارد دلار در آمد نفتی را خرج کرده است.

اکبر ترکان وعده داده دولت آینده آمارهای آقای احمدی نژاد را بررسی و “آمار دقیق” آن را اعلام خواهد کرد.

سوال اصلی که مطرح است اینست که احمدی نژاد با کدام پشتوانه توانسته است درآمدهای ملی را چنین بر باد دهد؟ پولها کجا خرج شده اند و چرا هر وقت که کسی اعتراض کرد صدای او را خاموش ساختند؟

به نوشته آینده نیوز، کشور در شرایط عادی با رقمی حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال اداره می شده است و دولت خاتمی با درآمد متوسط سالانه ۲۹ میلیارد دلار ، با همه خرجهایی که انجام گردید، مبلغ ده میلیارد دلار را اضافه آورد و در حساب ذخیره ارزی تحویل احمدی نژاد داد. اما احمدی نژاد با چندین برابر این رقم، خزانه و حسابهای خالی را تحویل دولت بعد داده

محمود احمدی نژاد در حالی ساختمان ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل داد که پاسخگویی به هشت سال تصمیمات فله ای و اقدامات غیرکارشناسی وی، فقط با حساب وکتاب روز قیامت قابل مقایسه است. اما در این میان یک سوال اهمیت بیشتری دارد.

هم اکنون که خزانه کشور خالی است و برای تامین معیشت مردم و واردات ضروری دولت ارز کافی ندارد، یک سوال بیشترین اهمیت را برای کشور دارد و آن اینکه احمدی نژاد با پول نفت چه کرده است؟

برای روشن تر شدن این سوال، توجه به این نکته ضروری است که کشور در شرایط عادی با رقمی حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال اداره می شده است و دولت خاتمی با درآمد متوسط سالانه ۲۹ میلیارد دلار ، با همه خرجهایی که انجام گردید، مبلغ ده میلیارد دلار را اضافه آورد و در حساب ذخیره ارزی تحویل احمدی نژاد داد. اما احمدی نژاد با چندین برابر این رقم، خزانه و حسابهای خالی را تحویل دولت بعد داده است.

برای این کار ما نه به سخنان مخالفان و رقبای احمدی نژاد استناد می کنیم و نه به گزارشهای کشورهای بیگانه و موسسات صهیونیستی، بلکه صرفا به گزارش رسمی بانک مرکزی دولت احمدی نژاد استناد می کنیم که مجموع درآمد ارزی این دولت را در چهار سال آخری که اعلام کرده، بالغ بر ۴۵۰ میلیارد دلار دانسته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۲ نظر

  1. پول های حاصل از درآمد نفت در حساب های شخصی خامنه ای و فرزندانش در بانک های سویس هستند. به هیچکس مربوط نیست. ولی امر مسلمین حق دارد هرگونه که صلاح میداند این پول ها را خرج کند. بطور مثال ۳۰ میلیارد آنرا به سوریه بدهد.

  2. به عمل کار براید نه به سخنرانی
    از سایت شما خوشم میاید : بفرمایید آیا شما فکر می کنید که در مقدورات شما هست که همراه با مطالب مهم و تفسیر های سیاسی تیم هایی تشکیل بدهید که تمامی حرکت این حکومت را با آمار صحیح گرداوری کنید تا در این مورد با ارایه آنها گام بزرگی در روشن سازی و رشد انسجام مقاومت ملی ایجاد گردد. به امید شکل گیری، انسجام تشکل هایی که بتواند آلترناتیوی ملی در مقابل اینهمه فساد حکومت اسلامی به پا خیزد.