دادگاه تجدیدنظر؛ سالار طاهرافشار به یک سال حبس محکوم شد

چهارشنبه, 22ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی) توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب ارومیه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. آقای طاهر افشار در تاریخ ۲۶ تیرماه امسال در جریان تجمعی اعتراضی در ارومیه بازداشت و ۵ روز بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی) در مرحله تجدیدنظر کاهش پیدا کرد.

بر اساس حکم صادره توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی با ریاست قاضی علیپور و رجبی، آقای طاهر‌افشار از اتهام اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی تبرئه و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام حکم یک سال حبس تعزیری صادره در دادگاه بدوی عینا تایید شده است.

او پیشتر در مرحله بدوی و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سالار طاهرافشار در تاریخ ۲۴ آذرماه امسال در این شعبه برگزار شد.

سالار طاهر افشار در تاریخ ۲۶ تیرماه امسال در جریان تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در ارومیه بازداشت و نهایتا در تاریخ ۳۱ تیرماه با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای طاهر افشار مجددا در تاریخ ۱۰ مهرماه امسال در ادامه اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین در واکنش به تحولات اخیر در منطقه، در ارومیه بازداشت و در تاریخ ۱۱ مهرماه با تودیع قرار آزاد شد. جلسه بازپرسی رسیدگی به اتهامات وی به همراه ۹ تن دیگر پیشتر در آذرماه امسال در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.

سالار طاهر افشار پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.