انتقال به زندان ارومیه؛ گزارشی از آخرین وضعیت امیر عبداللهی

شنبه, 25ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امیر عبداللهی، شهروند اهل سقز طی روزهای اخیر از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان این شهر منتقل شد. آقای عبداللهی که در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه امسال توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود، از سال ۹۴ تا ۸ ماه پیش از بازداشت مجدد، دوران محکومیت خود را در زندان سقز سپری می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر امیر عبداللهی، شهروند اهل سقز از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان این شهر منتقل شد.

آقای عبداللهی پیشتر در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه سپاه المهدی در این شهر منتقل شده بود.

اتهام مطروحه علیه این شهروند عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام عنوان شده است.

وی پس از نگهداری ۳ ماهه در بازداشتگاه المهدی به بند قرنطینه زندان ارومیه و نهایتا روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

آقای عبداللهی در سال ۹۴ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب سقز از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. امیر عبداللهی در جریان اعتراضات زندانیان سقز از زندان گریخته و ۸ ماه بعد بازداشت شد. وی پیش از انتقال به بازداشگاه سپاه ارومیه، نخست به سقز و سپس به زندان سنندج منتقل شد اما زندان سنندج از تحویل وی خودداری کرده بود.

امیر عبداللهی، شهروند اهل سقز، ۳۴ ساله و مجرد است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.