معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی: خواهان دادگاه علنی با حضورهیئت منصفه شد

شنبه, 19ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

soltani-dehghan

حدود ۲ سال از بازداشت بدون مرخصی آقای عبدالفتاح سلطانی در بند ۳۵۰ اوین می گذرد اما این وکیل برجسته که بنا بر گواه فعالان حقوق بشر یکی از قربانیان کینه خواهی قاضی مرتضوی بوده ؛ از ۱۹ شهریور ۹۰ تا کنون ، علیرغم مشکلات جسمی ، همچنان در بازداشت به سر می برد.

روز گذشته معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی به مناسبت عید فطر طی پیامی که توسط “حقوق معلم ” منتشر شده ؛ خواسته خود و خانواده اش را اجرای بی تنازل مواد مغفول مانده در قانون اساسی و دادگاه علنی در حضور یک قاضی بی طرف و هیئت منصفه برای همسرش شد.

متن کامل این پیام که در اختیار”کمپین صلح فعالان در تبعید” قرار گرفته است ، به شرح زیر است:

جناب آقای آملی لاریجانی ،ریاست محترم قوه ی قضاییه؛

زمانی کعبه ی آمال مان داشتن عدالتخانه ای بود که در آن قضات بر مسند امام علی علیه السلام بنشینند و به عدالت قضاوت کنند ولی با کمال تاسف چنین نشد!

اینک ما می بخشیم ولی سرسختانه بر خواسته های به حق خود پای می فشاریم و از ریاست محترم قوه ی قضاییه می خواهیم که نظارت بر قضات را فراموش نکنند. چرا که به فرموده عین القضات همه کس را دندان به ترشی کند شود ، الا قاضیان که به شیرینی…

آقای رییس، من به عنوان یک شهروند که حقوقش پایمال شده است خواهان اجرای بی تنازل مواد قانونی مغفول مانده قانون اساسی هستم.

اینجانب خواهان دادن حق دادرسی به متهم هستم تا پس از سالها حبس کشیدن ،پی نبرند که متهم بی گناه بوده است!

فعلا از همین جا شروع کنید تا به یاریتان بشتابیم!!

خواسته عبدالفتاح سلطانی و خانواده اش برای اثبات بی گناهی ،برگزاری یک دادگاه علنی در حضور یک قاضی بی طرف و هیات منصفه ی غیر وابسته است.

خانم معصومه دهقان پیشتر نیز در نامه ای سرگشاده به رییس قوه ی قضاییه کشور دغدغه هایش را نسبت به ظلم روا شده به همسرش بیان کرده بود ولی با تاسف فراوان اکنون نزدیک دو سال است که همسرش به جرم دفاع از موکلینش،آزاد اندیشی و نداشتن وابستگی به جریان قدرت در زندان به سر می برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.