علائم هوشیاری بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی، «به سطح پایینی رسیده است»

سه شنبه, 28ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خانواده و نزدیکان بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی که از صبح دوشنبه در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است، می‌گویند که علائم هوشیاری او به سطح پایینی رسیده است.

مادر آقای محجوبی که از کرمان برای ملاقات با فرزند خود به تهران آمده است در ویدیویی عنوان کرد که حتی با این وجود نیز سربازان مستقر در بیمارستان اجازه ملاقات به او را نمی‌دهند.

ویدیوی دیگری نیز از گفت‌وگوی نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، با مسئولان بیمارستان لقمان منتشر شده است که به او گفته می‌شود دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها اجازه ملاقات مادر بهنام محجوبی با فرزند خود را نمی‌دهند.

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی دچار بیماری عصبی است و پزشکی قانونی تاکید کرده بود که وی تحمل کیفر زندان را ندارد. روزهای اخیر نیز گزارش‌هایی از تشنج وی در زندان منتشر شده بود، اما با این حال از ترخیص یا انتقال به هنگام وی به بیمارستان خودداری شد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای محجوبی به دنبال یک تشنج دیگر به بهداری بیمارستان اوین منتقل می‌شود و مسئول بهداری او به یک قرص خواب می‌دهد که پس از خوردن آن حال او رو به وخامت می‌رود.

بهنام محجوبی که در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ شرکت کرده بود به دو سال زندان محکوم شده است. او چندی پیش نیز در بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران بستری شد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.