«خلف وعده» مقام‌های زندان درباره آزادی ناهید تقوی در ازای تامین وثیقه

سه شنبه, 28ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

مریم کلارن، فرزند ناهید تقوی، زندانی دوتابعیتی در ایران، از وضعیت نامناسب سلامتی مادرش در زندان، وعده‌های دروغین مقام‌های مسئول و اعمال فشار روانی بر این زندانی و خانواده‌اش خبر داد.

خانم کلارن در حساب خود در توئیتر نوشت که مقام‌های جمهوری اسلامی در عین حال تلاش می‌کنند «بازجویانی» را به نام وکیل، به خانم تقوی و خانواده وی «تحمیل» کنند.

آن‌ طور که مریم کلارن روایت کرده، ناهید تقوی روز یک‌شنبه پس از یک جلسه بازجویی دیگر، در تماسی با برادر خود گفته مقام‌های زندان بدون ارائه هیچ دلیلی، با آزادی وی در ازای تامین قرار وثیقه مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش فرزند ناهید تقوی، پیش از این مقام‌های زندان به وی وعده آزادی در ازای تامین وثیقه را داده بودند.

ناهید تقوی در عین حال گفته مقام‌های زندان به وی گفته‌اند تنها پس از پذیرفتن وکیلی که آنها صلاحیتش را تائید کنند، نخستین جلسه دادگاه او در ایران تشکیل خواهد شد.

خانم کلارن تاکید کرد که ادامه بازجویی‌ها، فشار روانی بر زندانی و خانواده و وعده‌های دروغین مقام‌های زندان، وضعیت سلامتی مادرش را نامناسب‌تر از گذشته کرده است.

ناهید تقوی، ۶۶ ساله، پیشتر در شهر کلن آلمان زندگی می‌کرد و روز ۲۵ مهرماه بدون اتهام مشخصی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او کماکان در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین نگهداری می‌شود و مقامات قضایی ایران تاکنون هیچ دلیلی برای بازداشت او ارائه نداده‌اند و تنها به خانواده او گفته‌اند که او به دلیل «مسائل امنیتی» بازداشت شده است.

با استفاده از گزارش‌های توئیتر و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید