واکنش اسرائیل به تصمیم آمریکا برای شرکت در نشست برجام؛ متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم

جمعه, 1ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu listens during a news conference in Jerusalem, Thursday, Nov. ۱۹, ۲۰۲۰. Israel’s…

در واکنش به گزارش‌ها با تمایل دولت جدید آمریکا برای شرکت در نشست توافق ایران، اسرائیل می‌گوید متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای باقی می‌ماند و موضعش در مورد این توافق تغییری نکرده است.

دفتر نخست وزیر اسرائیل روز جمعه ۱ اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل باور دارد بازگشت به توافق قدیمی، راه را برای دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای باز می‌کند.

پنجشنبه ۳۰ بهمن، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت ایالات متحده دعوت نماینده عالی اتحادیه اروپا را برای شرکت در نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه ۱+۵ و ایران، جهت بحث درباره حرکت در یک مسیر دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران، پذیرفته است.

State Department spokesperson Ned Price
آمریکا به دعوت اروپا در نشست ۱+۵ با ایران شرکت می‌کند؛ واکنش جمهوری اسلامی و اروپا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب ۳۰ بهمن گفت دولت ایالات متحده دعوت نماینده عالی اتحادیه اروپا را برای شرکت در نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه ۱+۵ و ایران، جهت بحث درباره حرکت در یک مسیر دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران، پذیرفته است.

این تصمیم بعد از آن اعلام می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده پیشتر در روز پنجشنبه با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی خود درباره توافق هسته‌ای ۲۳ تیر ۱۳۹۴ شش قدرت جهانی عضو گروه ۱+۵ با ایران در وین، که دولت قبلی آمریکا از آن خارج شد، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 

پذیرش دعوت اتحادیه اروپا برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به معنای دیدار مستقیم دوباره نمایندگان ایران و ایالات متحده پس از یک وقفه چند ساله خواهد بود و به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این تصمیم ایالات متحده یک گام مهم از سوی واشنگتن برای بازسازی و احیای برجام است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.