پروین محمدی به طور غیابی به یک سال حبس محکوم شد

دوشنبه, 11ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

حکومت ایران اعتراض‌های معیشتی را برنمی‌تابد

پروین محمدی به دلیل اعتراض به تضییع حقوق کارگران، به حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد – عکس از شبکه اجتماعی

 

پروین محمدی، فعال کارگری به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق ایراد سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته» و نیز مصاحبه درباره آتش‌سوزی پلاسکو به طور غیابی به یک سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، وکیل خانم محمدی پس از مراجعه به شعبه یک اجرای احکام در زندان اوین، از صدور حکم برای موکل خود با خبر شده است. او پیش‌تر در تاریخ سی‌ام آذر به دادسرای اوین احضار شده بود. اتحادیه آزاد کارگران ایران خواهان لغو فوری این حکم شده است.

در همین مورد هرانا نوشت که پروین محمدی پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود در دفاع از حقوق کارگران بازداشت و محکوم شده است. وی در تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه ۹۸، به همراه تعدادی از فعالین کارگری در پارک جهان‌نما واقع در اتوبان تهران – کرج بازداشت و نهایتاً به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او در تاریخ ۱۶ آذرماه ۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت به زندان کچویی منتقل و اردیبهشت‌ماه امسال پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرج از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد.

طی روزهای اخیر بسیاری از بازنشستگان و کارگران در سراسر کشور در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و عدم تناسب حقوق پرداختی با هزینه‌های زندگی دست به اعتراض و تظاهرات زدند. معترضان خواستار افزایش میزان مستمری به سطح خط فقر، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق پرداختی، اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، حل مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و در نظر گرفتن انجام مشاغل سخت و زیان‌آور در محاسبات متناسب‌سازی حقوق شدند.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، متوسط هزینه کالاهای مصرفی طی یک سال گذشته، ۴۶.۲ درصد افزایش‌یافته است. حتی قیمت مواد غذایی نزدیک به ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

درحالی‌که دولت مدعی شده که وضع اقتصادی در حال بهترشدن است، اما بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور گفته است که خط فقر در جامعه برای خانوار ۴نفره حدود ۱۰ میلیون تومان است.

با این حال حکومت ایران به‌جای رسیدگی به مطالبات کارگران، به صدور احکام حبس برای معترضان اقدام می‌کند.

از: ایندیپندنت 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.