تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشته‌شدن سوخت‌بران در سراوان را محکوم کردند

سه شنبه, 12ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

عکسی که از خاک‌سپاری محمدصالح معتقدی، از معترضان کشته‌شده در سراوان، منتشر شده است

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه، ۱۱ اسفند، کشته شدن سوخت‌بران در سراوان با «گلوله نیروهای نظامی» را محکوم کرد.

این شورا در این بیانیه با اعلام این‌که هنوز از میزان سرکوب و شمار کشته‌شدگان و مجروحان در استان سیستان ‌و بلوچستان خبر دقیقی در دست نیست، در مورد عواقب ادامه «سیاست سرکوب» نیز به حکومت جمهوری اسلامی هشدار داد.

این تشکل صنفی با اشاره به وضعیت بد معیشتی مردم به‌خصوص در منطقه سیستان و بلوچستان نوشته است: «اگرحاکمیت نخواهد بپذیرد که راه حل پایان دادن به شکاف ملت-حکومت نه سرکوب معترضان بل شنیدن صدای آن‌هاست، دیری نخواهد گذشت که نتایج و عواقب خطرناک این نشنیدن‌ها گریبان حاکمان را چاک‌چاک خواهد کرد.»

مأموران امنیتی روز ۴ اسفند به سوی برخی سوخت‌بران که به محدودیت‌های تازه سپاه پاسداران برای حمل و فروش سوخت در پاکستان معترض بودند، شلیک کردند و برخی از آن‌ها را کشتند و برخی را زخمی کردند.

پس از آن، درگیری‌هایی در شماری از شهرهای استان سیستان و بلوچستان روی داد که به دلیل قطع اینترنت توسط حکومت، جزئیات درگیری‌ها به طور دقیق منتشر نشد.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون کشته شدن چهار تن از جمله یک مأمور انتظامی را در این درگیری‌ها پذیرفته‌اند ولی برخی منابع مستقل ازجمله کمپین فعالان بلوچ از کشته شدن دست‌کم ۱۶ سوخت‌بر خبر داده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.