انتقال نصرالله لشنی، زندانی سیاسی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان رجایی شهر کرج

سه شنبه, 12ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نصرالله لشنی، فعال سیاسی، امروز سه شنبه ۱۲ اسفندماه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. آقای لشنی که در حال تحمل دوران حبس خود از بابت محکومیت پیشین است، در تاریخ ۲ اسفندماه جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، نصرالله لشنی، فعال سیاسی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

آقای لشنی هم اکنون در بند قرنطینه زندان رجایی شهر کرج به سر می برد.

او که در حال تحمل دوران حبس خود از بابت محکومیت پیشین خود در زندان اوین بود در تاریخ ۲ اسفندماه، جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود.

نصرالله لشنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد. آقای لشنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد و به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده. آقای لشنی از بابت این پرونده در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر عینا تایید شد.

نصرالله لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده بود که جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

آقای لشنی شهریورماه ۹۸ در نامه ای سرگشاده از بازجویی های پیاپی خود و فشار وزارت اطلاعات برای همکاری خبر داده بود.

نصرالله لشنی بهار امسال از زندان به مرخصی اعزام شده و نهایتا در تاریخ ۱۸ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد.

این زندانی سیاسی مهرماه امسال به اتهام غیبت در مرخصی به تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد که حکم صادره پس از اعتراض به ۳۰ ضربه شلاق تقلیل یافت. وی همچنین از بابت اتهامات عبور غیرقانونی از مرز و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام ۲ پرونده در حال بررسی دارد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.