امیر حاتمی از آماده شدن طرح نابودی تل‌آویو و حیفا خبر داد

یکشنبه, 17ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

وزیر دفاع جمهوری اسلامی می‌گوید طرحی برای نابودی تل‌آویو و حیفا آماده شده و “با یک اشاره” خامنه‌ای اجرا می‌شود. رهبر جمهوری اسلامی نوروز ۹۲ گفته بود اگر اسرائیل “غلطی بکند” این دو شهر با خاک یک‌سان می‌شوند.    

وزیر دفاع جمهوری اسلامی می‌گوید طرحی برای نابودی تل‌آویو و حیفا آماده شده

علی خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی هفت سال پیش خود گفته بود اسرائیل باید بداند که اگر تهدید به حمله نظامی را عملی کند “جمهوری اسلامی، تل‌آویو و حیفا را با خاک یک‌سان خواهد کرد”:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی صبح یک‌شنبه، ۱۷ اسفند در یک جشنواره نیروهای مسلح این تهدید را “امر فرماندهی معظم کل قوا” خواند و گفت: «این امر تبدیل به طرح شده و با یک اشاره فرماندهی اجرا می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر خاتمی این سخنان را در واکنش به “تهدیدات اخیر از سوی صهیونیست‌ها علیه کشورمان” عنوان کرد اما از شخص خاصی نام نبرد.

واکنش به سخنان وزیر دفاع اسرائیل

تازه‌ترین اظهارات مقام‌های اسرائیلی در این زمینه، سخنان ینی گانتس، وزیر دفاع این کشور در مورد آمادگی برای حمله‌های پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

گانتس به تازگی به شبکه خبری “فاکس‌نیوز” گفته است اگر جهان موفق به توقف برنامه‌های هسته‌ای و تلاش جمهوری اسلامی برای دست‌یافتن به بمب اتمی شود چه بهتر و در غیر این صورت اسرائیل باید به طور مستقل از خودش دفاع کند.

او از به‌روز رسانی طرح‌های حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی خبر داد و گفت اسرائیل اهداف زیادی را در ایران شناسایی کرده که حمله به آنها باعث آسیب رساندن به توان اتمی این کشور می‌شود.

امیر حاتمی مانند خامنه‌ای ادعا می‌کند که تهدیدهای اسرائیل از سر استیصال است و “سران آنها گاهی بزرگتر از دهانشان حرف می‌زنند”.

اعتراف به عملیات اسرائیل در خاک ایران

این ادعاها در حالی مطرح شده که مسئولان جمهوری اسلامی بارها اسرائیل را مسئول عملیاتی مانند کشتن چهره‌های شاخص برنامه‌های اتمی و موشکی ایران و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای معرفی کرده‌اند.

سخنان خامنه‌ای درباره با خاک یک‌سان کردن تل‌آویو و حیفا، که وزیر دفاع جمهوری اسلامی از آماده شدن طرح اجرای آن خبر داده، در سال‌های گذشته بارها توسط شماری دیگری از کارگزاران حکومتی و اغلب در واکنش به هشدار مقام‌های اسرائیلی تکرار شده است.

Iran Fabrik stellt Flaggen zum Verbrennen her

یک کارگاه تولید پرچم اسرائیل در ایران برای سوزاندن در راهپیمایی‌های حکومتی

علی شیرازی، نماینده علی خامنه‌ای در نیروی قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران، فروردین ۹۷ در واکنش به هشدار بنیامین نتانیاهو درباره “محک زدن اراده اسرائیل” گفته بود: «بهانه به‌دست ایران بدهید، تل‌آویو و حیفا با خاک یک‌سان می‌شود.»

“وعده الهی نابودی اسرائیل”

دو ماه پیشتر از این سخنان، قاسم سلیمانی، فرمانده وقت سپاه قدس با اشاره به سخنان سال ۹۵ خامنه‌ای که مدعی شده بود اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید گفته بود این یک “وعده الهی” است که حتما محقق می‌شود.

یکی از تازه‌ترین نمونه‌های تکرار سخنان خامنه‌ای، اظهارات ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در هشتم بهمن ماه امسال و در واکنش به هشدارهای رییس ستاد ارتش اسرائیل درباره فعالیت‌های اتمی ایران است.

آویو کوخاوی، هفتم بهمن و چند روز پس از ورود جو بایدن به کاخ سفید درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای هشدار داده و گفته بود او برای دفع خطر احتمالی دست یافتن ایران به سلاح اتمی برنامه‌های تازه‌ای برای حمله به تاسیسات این کشور تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شکارچی در پاسخ به این هشدار و با استناد به خامنه‌ای گفته است: «اگر کوچکترین خطایی از رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ببینیم، هم پایگاه‌های موشکی را که آن‌ها می‌گویند برای حمله به ایران طرح‌ریزی کرده‌اند می‌زنیم و هم در کمترین زمان ممکن حیفا و تل‌آویو را با خاک یک‌سان خواهیم کرد.»

در انتظار “فروپاشی اسرائیل”

او افزود: «امروز فروپاشی رژیم صهیونیستی در دستور کار است، حتما باید این رژیم فروپاشی شود و این غده سرطانی در منطقه باید فرو بپاشد که واقعاً خسارت‌های زیادی برای امت مسلمان داشته است.»

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید اسرائیل “به چیزی کمتر از فروپاشی نباید فکر کند” و در صورت عملی کردن تهدیداتش “در واقع زمان بندی فروپاشی خود را به جلو خواهند آورد”.

در سال‌های اخیر و به موازات این رجزخوانی و تهدیدها، اسرائیل به جز عملیاتی که در خاک ایران به آن نسبت داده می‌شود، تقریبا به طور منظم پایگاه‌ها و محل استقرار نیروهای سپاه و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در خاک سوریه را هدف قرار داده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.