زندان رجایی شهر کرج؛ عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت حمزه سواری

شنبه, 23ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حمزه سواری لفته، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم مواجهه با مشکلات قلبی و ریوی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. با وجود دستور پزشک بهداری زندان مبنی بر اعزام وی به بیمارستان، این امر با مخالفت امین وزیری، دادیار ویژه ناظر بر زندانیان سیاسی تاکنون صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمزه سواری لفته، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم مشکلات قلبی و ریوی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گفته یک منبع مطلع این زندانی سیاسی از هفته گذشته از درد شدید در ناحیه قلب رنج می‌برد. این منبع در ادامه به هرانا گفت: «از حمزه سواری نوار قلبی گرفتند و گفتند باید اکوی قلبی هم صورت بگیرد. پزشک بهداری احتمال گرفتگی رگ‌های قلبش را داده است اما تاکنون با مخالفت امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی از اعزام او به بیمارستان ممانعت به عمل آمده است. متاسفانه حمزه از پیش با مشکل التهاب جداره ریه نیز دست به گریبان بود که طی ۲۰ روز گذشته آن هم اذیتش می‌کند.»

هرانا پیشتر در با انتشار گزارشی در مردادماه امسال از آخرین وضعیت آقای سواری و سایر زندانیان زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود. او پیش از این نیز با مشکلات پزشکی بسیاری از جمله غده در ناحیه زانو، دیسک کمر، مشکلات ستون فقرات و واریکوسل روبرو و با کارشکنی مسئولین زندان و مخالفت امین وزیری از رسیدگی پزشکی محروم بوده است.

آقای سواری در تاریخ ۱۱ شهریورماه ۱۳۸۴ زمانی که تنها ۱۶ سال داشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی توسط دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهامات “افساد فی الارض، محاربه و اقدام علیه امنیت ملی” به اعدام محکوم شد؛ این حکم در نهایت به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.