وکیل نازنین زاغری: آخرین دفاعیات در دادگاه ارائه شد

یکشنبه, 24ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

تجمع در حمایت از نازنین زاغری مقابل سفارت ایران در لندن

وکیل نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی از برگزاری “آخرین” جلسه محاکمه او در دادگاه انقلاب تهران خبر داده و گفته موکلش به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده است.

حجت کرمانی، به شبکه خبری امتداد گفته که جلسه رسیدگی به اتهام جدید خانم زاغری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران “در کمال آرامش” برگزار شده است.

به گفته آقای کرمانی در این جلسه آخرین دفاع خانم زاغری ارائه شده است. او از “ختم رسیدگی” به اتهامات خانم زاغری خبر داده است.

بر اساس خبری که امتدادنیوز به نقل از وکیل خانم زاغری منتشر کرده، کیفرخواست در مهرماه ۱۳۹۶ صادر شده که او در حال گذارندن دوره محکومیتش در زندان بود. بر اساس کیفرخواست خانم زاغری متهم به “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی است.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری می‌گوید، این اتهام با استناد به عکسی از نازنین در تظاهراتی مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ مطرح شده است که پیشتر هم در جریان محاکمه او در سال ۱۳۹۵ به دادگاه ارائه شده بود.

خانم زاغری پنج سال دوران محکومیت خود را در زندان اوین تهران گذرانده و اکنون با پایان آن دوره و آزادی از زندان، با اتهامی تازه رو به رو است.

آقای کرمانی می‌گوید دادگاه آخر “در فضای آرام” با حضور موکل و نماینده دادستان تشکیل شده است. او ابراز امیدواری کرده که با توجه به دفاعیات خانم زاغری و حکم سابق دادگاه و گذارندن دوران زندان موکلش از اتهام تازه تبرئه شود.

شماری از مقام‌های سیاسی در بریتانیا معتقدند که حکومت ایران با طولانی کردن این پرونده به دنبال دریافت طلب خود از بابت قرارداد تانک‌های چیفتن در قبل از انقلاب است که حدود ۴۰۰ میلیون پوند برآورد می‌شود.

جک استرا، وزیر خارجه اسبق بریتانیا و سیمون مک دونالد، معاون سابق وزارت خارجه بریتانیا در مصاحبه‌هایی با بی‌بی‌سی گفته‌اند که مذاکرات مقام‌های بریتانیا با ایران برای پرداخت این بدهی ادامه دارد.

آقای مک‌دونالد گفته بود که به نظرش این مذاکرات در مرحله پایانی است.

براساس گزارشها جلسه بعدی رسیدگی به پرونده این تانک‌ها قرار است اواخر آوریل برگزار شود.

خانم زاغری در پنج سالی که زندان بود فرزندش را فقط در ملاقات‌ها و مرخصی‌های کوتاه در زندان دیده و اکنون دخترش دور از او در بریتانیاست
 
توضیح تصویر،

خانم زاغری در پنج سالی که زندان بود فرزندش را فقط در ملاقات‌ها و مرخصی‌های کوتاه در زندان دیده و اکنون دخترش دور از او در بریتانیاست

 

خانم زاغری یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ با گذراندن حکم پنج سال زندان به اتهام “جاسوسی” آزاد شد.

او ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ زمانی که همراه فرزند خردسالش از دیدار خانواده‌اش باز می‌گشت در فرودگاه بازداشت شد. فرزند او اکنون در بریتانیاست و همراه پدرش است.

وزارت امور خارجه بریتانیا اتهام تازه علیه خانم زاغری را “غیرقابل قبول” و اقدامی “وحشتناک” توصیف کرد و خواستار آزادی کامل این شهروند ایرانی-بریتانیایی شده است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.