تلاش کنگره آمریکا برای یافتن نفوذی‌های جمهوری اسلامی

سه شنبه, 3ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

لابی بدون مجوز و ثبت نشده به نفع یک دولت مشخص در آمریکا شامل پیگرد قانونی است

دولت ایالات‌متحده باید ادعای وجود یک «عملیات مخفی تبلیغاتی ایرانی در خاک آمریکا» را بررسی کند-Sarah Silbiger /Getty Images via AFP

کنگره آمریکا در تلاش است تا دریابد آیا ایران برای کمک به تأثیرگذاری در سیاست‌های بایدن، به آمریکایی‌ها پول می‌دهد یا خیر.

طبق درخواست کنگره، دولت ایالات‌متحده باید ادعای وجود یک «عملیات مخفی تبلیغاتی ایرانی در خاک آمریکا» را بررسی کند.

یوت هرل، نماینده جمهوری‌خواه نیومکزیکو و به همراه هشت نماینده دیگر، با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری درخواست کردند تا به این ادعا رسیدگی شود.

هرل به فاکس نیوز گفته است: «ایران همچنان یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای ایالات‌متحده در منطقه است. مهم است که اطمینان حاصل کنیم آن‌ها از پول خود برای اعمال‌نفوذ بر سیاستمداران و رهبران فکر در دولت استفاده نادرست نمی‌کنند.»

او همچنین گفت: «جمهوری اسلامی یک رژیم پیچیده است. آن‌ها به دنبال تأثیرگذاری بر روند سیاسی و حتی سیاستمداران برای منافع خود و صدمه زدن به منافع خود ما هستند. دولت ترامپ ایران را مسئول اقدامات خود دانست و تهدیدات آن‌ها را جدی گرفت. هرگونه نرم شدن موضع ما در مورد ایران امنیت ملی ما را تهدید می‌کند.»

دی‌ماه گذشته، کاوه لطف‌اله افراسیابی، توسط دادستان‌های فدرال دستگیر و متهم شد که به‌عنوان یک «عامل غیر ثبت‌شده ایرانی» عمل کرده است. به گفته خبرگزاری‌ها، افراسیابی، توسط نمایندگی ایران در سازمان ملل به‌عنوان «یک کارمند مخفی … که برای تبلیغ تبلیغات خود دستمزد می‌گرفت» استخدام‌شده بود و در طی سال‌ها «تقریباً ۲۶۵٬۰۰۰ دلار» به او پول پرداخت‌شده بود. اتهام افراسیابی، نقض قانون ثبت نمایندگان خارجی (FARA) است.

از: ایندیپندنت 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.