اجرای نادر حکم نفی بلد یک شهروند بهایی در اردبیل

شنبه, 26ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

به گزارش خبرگزاری هرانا، ماموران انتظامی در استان اردبیل با مراجعه به زندان اردبیل برای اجرای حکم نفی بلد یک زندانی بهایی، وی را با خود به خارج از استان اردبیل و در حوالی جاده اهر‌‌ رها کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حوالی ساعت ۴: ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه ماموران به زندان مشکین شهر (در استان اردبیل) مراجعه کرده و به رامین ایدلخانی زندانی بهایی زندان مذکور اعلام می‌کنند دوره محکومیت یک ساله وی به اتمام رسیده و باید برای گذراندن حکم نفی بلد ۵ ساله به خارج از استان اردبیل منتقل شود. در پی این اقدام، ماموران پس از ترخیص رامین ایدلخانی از زندان، نامبرده را بازداشت و با خود به نقطه نامشخصی منتقل می‌کنند.

ساعاتی بعد مشخص می‌شود ماموران وی را در حوالی جاده اهر از استان آذربایجان‌‌ رها کرده و از وی می‌خواهند بقیه راه را خودش برود و تا ۵ سال که منع اقامت در استان اردبیل دارد به این استان وارد نشود.

یاداوری می‌شود رامین ایدلخانی شهروند بهایی ساکن استان اردبیل می‌باشد که همراه همسر و دو فرزند خردسال در شهر پارس آباد مغان زندگی می‌کند. وی در سال گذشته به حکم دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام تبلیغ علیه نظام در قالب تبلیغ بهاییت و توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیری و پنج سال منع اقامت در استان اردبیل محکوم شد که یک سال حبس تعزیری وی در دوران حبس بخشیده شده است.

دوره حبس رامین ایدلخانی از ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد که در ۲۴ مرداد ماه به اتمام رسید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.