هشدار زندانیان نسبت به شیوع ویروس کرونا در زندان اوین

دوشنبه, 23ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

جمعی از زندانیانی که در زندان اوین به‌سرمی‌برند با امضای بیانیه‌ای نسبت به شیوع ویروس کرونا در این زندان هشدار دادند و خواستار مرخصی ویژه برای پرهیز از ابتلای به این بیماری شدند.

امضاکنندگان این بیانیه در بند هشت اوین نگهداری می‌شوند که عموما زندانیان سیاسی در آن هستند.

بیانیه مورد اشاره روز یکشنبه ۲۲ فروردین در وبسایت دیده‌بان ایران منتشر شده است و می‌گوید موج چهارم کرونا به زندان اوین نیز رسیده چنان که دو زندانی در بند هشت و سه نفر از پرسنل زندان به آن مبتلا شده‌اند.

 
ابتلای برخی زندانیان سیاسی در ایران به ویروس کرونا در روزهای گذشته، بار دیگر نگاه‌ها را متوجه مسئولیت قوه قضاییه کرده است

روزهای گذشته گزارش‌هایی از ابتلای بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، به ویروس کرونا در زندان اوین منتشر شد. این بیانیه نیز به بیماری آقای آبتین اشاره می‌کند و می‌گوید که او «پس از پنج روز بستری شدن در محیط غیرتخصصی بهداری زندان و به رغم پایان نیافتن دوران درمان،به بندی سیصد نفره باز گردانده شده است» که این امر موجب انتقال بیماری به دیگران خواهد شد.

امضاکنندگان بیانیه سپس با اشاره به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا که هر گونه تجمعی را ممنوع ساخته است، «بر ضرورت اعطای فوری و عاجل مرخصی ویژه کرونا به همه زندانیان» تاکید کرده و آن را «از مطالبات خانواده های هزاران زندانی در سراسر کشور» دانستند.

این بیانیه در نهایت به مسئولان قوه قضاییه ایران هشدار می‌دهد که پیش از وقوع اتفاقات ناگوار در زندان «نسبت به بهبود شرایط خطرناکی که به آن اشاره شده اقدام کنند».

موج چهارم ویروس کرونا در ایران شتاب شدیدی گرفته به طوری که وزیر بهداشت از عبارت «روزهای سیاه کرونا» برای توصیف شرایط کنونی استفاده کرده است. وزارت بهداشت روز یکشنبه از جهشی ناگهانی در آمارهای کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت که این مدت ۲۵۸ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب طبق آمارهای رسمی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است، حال آن که برخی کارشناسان معتقدند شمار واقعی تلفات به مراتب بیشتر از این آمار باید باشد.

با استفاده از گزارش‌های وبسایت دیده‌بان و رادیو فردا؛ س.ن

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.