دو معترض آبان ۹۸ در کرمانشاه مجموعا به ۱۳ سال زندان محکوم شدند

دوشنبه, 23ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

جلال نامداری و سعید خالدی، دو شهروندی که در جریان اعتراض‌های آبان سال ۹۸ بازداشت شده بودند، با حکم دادگاه انقلاب، در مجموع به ۱۳ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، آقای نامداری در دو اتهام جداگانه «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق» و ««اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به واسطه شرکت و تشویق مردم برای شرکت در اعتراضات آبان‌۹۸» به ترتیب به ۵ سال و ۳ سال زندان محکوم شده است که طبق قانون مجازات اسلامی حکم حداکثری یعنی ۵ سال زندان قابل اجرا است.

آقای نامداری دی ماه سال ۹۹ بازداشت و اکنون در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به سر می‌برد.

سعید خالدی نیز با دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و ««اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با گروهای مخالف نظام» مواجه بوده و برای هر کدام به ترتیب حکم یک سال و ۴ سال زندان دریافت کرده است که مجازات حداکثری او یعنی ۴ سال زندان اعمال می‌شود.

آقای خالدی که اهل شهرستان پاوه است، دی‌ماه سال گذشته بازداشت شد ولی پس از مدت کوتاهی با قرار وثیقه آزاد شد.

با وجود گذشت ۱۷ ماه از حوادث آبان ۹۸ که اعتراض‌های مردم به سیاست‌های حکومت با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی مواجه و بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز به کشته شدن ۱۵۰۰ نفر منجر شد، شعبه‌های مختلف دادگاه‌های انقلاب در شهرهای مختلف به صدور احکام زندان طولانی‌مدت برای معترضان بازداشت شده ادامه می‌دهند.

مقام‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی تاکنون تعداد افراد بازداشت شده در جریان این اعتراض‌ها را اعلام نکرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.