دو متهم در مشهد مجموعا به تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شدند

چهارشنبه, 25ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو متهم در مشهد توسط دادگاه کیفری ۲ این شهر به ریاست قاضی ترابیان، مجموعا به تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق در کنار سایر مجازات‌ها محکوم شدند. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زن و مرد در مشهد در کنار سایر مجازات‌ها به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، این زوج با همراه یک فرد دیگر از طریق خوراندن شیرینی و نوشیدنی به افراد مورد نظر، اقدام به بیهوشی و سپس سرقت اموال آنان می‌کردند.

 پس از طی شدن مراحل بازپرسی و صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده به شعبه ۱۴۴ دادگاه کیفری دو مشهد ارجاع شد و توسط قاضی ترابیان مورد بررسی قرار گرفت و حکم صادر شد.

در رای صادره آمده است: با توجه به شکایت شکات و کشف اموال مسروقه از ید متهمان، اقرار صریح آن‌ها، دادگاه جرم انتسابی به متهمان را محرز و مسلم دانسته و متهم ردیف اول به نام حسین را از جهت ارتکاب دو فقره سرقت (مقرون به آزار) به ۱۰ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌کند.

همچنین متهم ردیف دوم با نام زهرا را به جهت ارتکاب یک فقره سرقت و گستره زیان‌بار جرم و شیوه ارتکاب آن به تحمل ۴ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌کند. همچنین فرد دیگر نیز مورد برخورد قضایی قرار گرفت.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.