کاوه آل حمودی: تله اتمی و بازگشت مکرر به نقطه صفر

شنبه, 28ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

در روز ۲۱ فروردین۱۴۰۰ یعنی درست یک روز پس از اعلام راه اندازی «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» در سایت اتمی نطنز حادثه ای رخ داد که باعث اسیب های جدی به سیستم غنی سازی این سایت گردید.

گزارشات حکومتی حاکی است که حادثه انفجار در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز رخ داده است.

شایان ذکر است که سال گذشته نیز در روز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در همین سایت نطنز انفجار عظیمی رخ داد و باعث تخریب گسترده در مرکز مونتاژ سانتریفیوژ گردید، به احتمال قریب به یقین ان انفجار هم کار اسرائیل بوده است.

منابع رسمی در ایران می گویند حادثه سایت نطنز یک حمله سایبری بود و احتمالا کار اسرائیل می باشد. 

شبکه دولتی «کان» اسرائیل نیز روز یکشنبه ۲۲ فروردین خبر داد که حادثه انفجار در تاسیسات اتمی نطنز کار اسرائیل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به این سایت اتمی بوده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: اتفاقی که در تاسیسات نطنز افتاده است، حادثه نبوده و خسارات آن بسیار سنگین تر از آن چیزی است مقامات ایران می گویند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تایید می کند انفجاری در این سایت اتمی رخ داده که به قطع جریان برق در سانتریفیوژها منجر گردیده است، پست برق در سایت نطنز، برق را به حدود ۴۰ تا ۵۰ متری زیر زمین می فرستد، محلی که بسیار مستحکم و مقاوم ساخته شده تا در برابر حملات موشکی و بمباران های احتمالی مقاوم باشد.

بهرام کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته است: حادثه در بخشی از شبکه تاسیسات غنی سازی موسوم به «احمدی روشن» رخ داده است، وی بدون دادن توضیحات بیشتر اضافه می کند این حادثه تلفات و صدمات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

جالب توجه این که در خبر دیگری خبرگزاری ایرنا گزارش کرده است کمالوندی در حال بازدید از مجتمع غنی سازی از ارتفاع چند متری سقوط کرده و دچار شکستگی هایی در ناحیه سر و پا شده است.

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از دو منبع اطلاعاتی، حادثه نطنز که موجب قطعی برق در تاسیسات غنی سازی اورانیوم شده است ناشی از یک انفجار بزرگ در سیستم برق رسانی این مجموعه بوده و کل سیستم را از کار انداخته است، خرابی های انفجار در سیستم برق نطنز به حدی است که تا ۹ ماه آینده امکان از سرگیری غنی سازی اورانیوم در این سایت وجود نخواهد داشت.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حادثه نطنز را «تروریسم هسته ای» خوانده است.

محمد جواد ظریف در نامه ای به آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل خواستار مجازات عاملان حمله به نطنز گردید، وی حمله به تاسیسات نطنز را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت این اقدام نمی باید بدون تنبیه باقی بماند.

فریدون عباسی دوانی به حقیقت اعتراف می کند و می گوید: «دشمن یک طراحی قشنگ انجام داده است، فکر کرده و متخصصان خود را به کار گرفته است».

حقیقتی که رژیم همواره از پذیرش آن سرباز زده این است که جهان اجازه دستیابی  رژیم یاغی و تروریست به بمب اتمی را هرگز نخواهد داد.

اسرائیل تا کنون هیچ فرصتی را برای ضربه زدن به ملایان را از دست نداده است، خواه  اجرای عملیات های مختلف در عمق خاک ایران و یا ضربه زدن به تجمعات نیروهای رژیم در خاک سوریه، که رژیم در رابطه با بسیاری از این گونه عملیات ها سکوت کرده است.

سقف اقدامات مقابله جویانه ملایان از حمله سایبری ناموفق به شبکه آبرسانی اسرائیل فراتر نرفته است، روزنامه فایننشال تایمز می نویسد: جمهوری اسلامی در حمله سایبری تلاش کرده بود سطح کلر در آب را افزایش دهد، که بلافاصله سیستم هشدار داده و متوقف گردید، این یک عملیات ایذایی بسیار محدود بود و ارزش اقدام نداشت.

رژیم ملایان همواره از هیچ تلاش تروریستی علیه اسرائیل در سراسر دنیا دریغ نکرده است، اما تمامی تلاش هایش تا کنون به شکست انجامیده، زیرا کشور ها بر روی تحریکات تروریستی جمهوری اسلامی و سفارت هایش فوق العاده حساس هستند.

۱۸  ژوئیه ۲۰۱۲ حمله تروریستی به اتوبوس حامل ۴۲ توریست عمدتا جوان اسرائیلی در فرودگاه بورگاس در بلغارستان یک بمب گذار انتحاری حزب الله لبنان که باعث کشته شدن راننده اتوبوس و ۵ تن از مسافران و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر می گردد.

بمب گذاری های سال ۲۰۱۲ جمهوری اسلامی در تایلند و دستگیری چند تروریست رژیم منجمله یکی از تروریست ها که دو پای خود را در حادثه انفجار بمب خود ساخته از دست داد.

دی ۱۳۹۲ در کنیا در افریقا دو تروریست رژیم با مقادیری زیادی مواد منفجره و عکس و فیلم از سفارت اسرائیل در تلفن همراهشان در شهر بندری مومباسا دستگیر شدند.

مقامات هندی در سال ۲۰۱۲ جمهوری اسلامی را مسئول حملات تروریستی در کشور خود علیه اهداف اسرائیلی معرفی کردند، در این عملیات تروریستی یک کارمند سفارت و یک کارمند محلی و دو نفر عابر مجروح شدند.

رژیم ارتجاعی ولایت فقیه تنها نمونه منحصر به فرد در جهان است که تقریبا تمامی مقامات آن هر روز ارزوی مرگ اسرائیل را می کنند، احمدی نژاد وعده پاک کردن اسرائیل از نقشه جهان را داده بود. خامنه ای و روحانی و پاسداران ریز و درشت در هر مناسبتی وعده نابودی اسرائیل را میدهند، در هر مناسبت و تظاهرات حکومتی پرچم اسرائیل به آتش کشیده می شود، در شهر های مختلف بنرهای بزرگ و عظیمی درباره نابودی اسرائیل و بنرهای روزشمار محو اسرائیل نصب می کنند.

کاوه آل حمودی

Kaveh179@gmail.com

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.