رهایی ۲ زندانی از اعدام در تهران

دوشنبه, 30ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا
دو زندانی در شهر تهران که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، آبان ماه سال ۹۴  یک شوخی ساده تبدیل به درگیری دسته جمعی کارگران در یک ساختمان در حال ساخت شد. در جریان این نزاع یک جوان ۱۸ ساله زخمی شده و پیش از رسیدن به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

متهم پسری ۲۱ ساله بود، که پس از انتقال به اداره آگاهی تهران بازداشت و روانه زندان شد. او مدتی بعد در شعبه چهارم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و با شکایت اولیای دم به اعدام محکوم شد.

این حکم در شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور نیز تایید شد و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم، به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

درحالی‌که متهم به قتل در آستانه اعدام و در یک ‌قدمی چوبه دار قرار داشت رایزنی‌های تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران با دستور محمد شهریاری، سرپرست دادسرا آغاز شد تا اینکه با بخشش اولیای دم، ‌متهم از چوبه دار و مجازات مرگ رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

به گزارش خبرگزاری رکنا، یک متهم در تهران از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، مرداد ماه سال ۹۷، جسد بی جان مرد جوانی در جاده های حاشیه شهر پیدا شد، آخرین فردی که با مقتول به نام علی تماس گرفته بود، یکی از دوستانش به نام مجید بود. او به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت و در همان برخورد اولیه با ماموران پلیس به قتل علی اعتراف کرد.

مجید به دلیل سوظن به دوست خود که قصد خواستگاری از همسر سابقش را دارد. با چاقو او را به قتل رساند و جسدش را آتش زد.

متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات متهم، او را به اعدام محکوم کردند.

زمانی که متهم در آستانه اعدام قرار داشت، پدر و مادر علی در اقدامی بزرگوارانه از اعدام متهم به قتل، گذشت کردند.

قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران بعد از مشورت متهم را به تحمل ده سال حبس محکوم کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.