اخراج نماینده کارگران کشت و صنعت میرزا کوچک خان

سه شنبه, 31ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

 

 

 

استان‌وایر- اتحادیه آزاد کارگران از اخراج نماینده کارگران شاغل در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان خبر داده است.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران «سیدسلمان آلبشو» از کارگران قراردادی و نماینده کارگران کشت و صنعت میرزا کوچک خان است که بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ اجازه حضور در این واحد تولیدی را نبافته است.

همکاران آقای آلبوشه می‌گویند او ۲۲ سال سابقه کار دارد و از سه سال قبل از سوی آن‌ها به عنوان نماینده قانونی کارگران؛ مسئول پیگیری مطالبات صنفی آن‌ها بوده است.

این کارگران در طول سال‌های گذشته به مانند بسیاری از کارگران شاغل در واحدهای صنعتی و تولیدی به اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت نشدن حق غذا و ایاب و ذهاب، اجبار به کار در روزهای جمعه  و موضوعات از این دست معترض بوده‌اند.

کارگران این واحد تولیدی می‌گویند تمامی آنچه آقای آلبوشو پیگری می‌کرده مطالبات صنفی و قانونی بوده است و تعدیل و اخراج او هیچ دلیل قانونی ندارد.

اتحادیه آزاد کارگران به نقل از یکی از همکاران آقای آلبوشو نوشته است: «انتظار می‌رود لااقل نمایندگان کارگری تشکل‌های قانونی از مصونیت و چتر حمایتی برای دفاع از حقوق کارگران یک واحد تولیدی برخوردار باشند. این نوع اقدامات، کارگران را نسبت به این نوع تشکل‌ها بدبین می‌کند.»

همکاران این فعال کارگری گفته‌اند کارفرما به بهانه اتمام قرارداد کار در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ نامه تعدیل او را صادر کرده‌ است.این اقدام در حالی صورت گرفته است که در تاریخ مذکور نماینده کارگران به ویروس کرونا مبتلا شده و تحت درمان بوده است.
 
به آقای آلبشو در روزهایی که وی درگیر بیماری کرونا بود، نامه تعدیل از کار را صادر کرده است.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.