خودکشی و جان‌باختن یک دختر نوجوان در خرمشهر

سه شنبه, 31ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- خبرگزاری رکنا از خودکشی و جان باختن  یک دختر ۱۲ ساله در خرمشهر خبر داد.

از دلایل و انگیزه اقدام به خودکشی این دختر نوجوان جزییات بیشتری منتشر نشده است.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ همین خبرگزاری از وقوع ۸۴ فقره اقدام به خودکشی ظرف ۲۴ ساعت تنها در شهر تهران خبر داد.

این خبر ساعاتی بعد از سوی رئیس اورژانس اجتماعی ایران تکذیب شد. «محمود علیگو» در واکنش به این خبر گفت این آمار درست نیست و تعداد تماس‌های اورژانس اجتماعی در مورد خودکشی از اول فروردین تاکنون، کمتر از ۸۰ مورد بوده است. 

روزنامه همشهری اما در تاریخ ۳۰ فروردین‌ ماه به نقل از یک روانپزشک و با تکیه بر آمار نهادهای رسمی حکومت ایران طی سال‌های گذشته اعلام کرد تعداد خودکشی‌ها در کشور بصورت روزانه «حدود ۲۵۰ مورد» است.

«امیرحسین جلالی»، روانپزشک اجتماعی و روان‌درمانگر تحلیلی در گفتگو با همشهری تعداد خودکشی‌های منجر به فوت را در ایران «روزانه حدود ۱۳ تا ۱۴ مورد» عنوان کرده و گفته است:« میزان اقدامات ۲۰ تا ۳۰ برابر این عدد یعنی حدود ۲۵۰ مورد اقدام به خودکشی روزانه در کشور است.»

او آمار خودکشی‌های منجر به فوت در شهر تهران در سال گذشته را« روزانه دو یا سه مورد» اعلام کرده و گفته است این آمار نشان‌دهنده روزانه ۴۰ تا ۹۰ مورد اقدام به خودکشی در این استان است.

این روانپزشک اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش اقدام به خودکشی با ادامه بحران همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: «هرچه این روند فرسایشی شود، احتمال اینکه افراد آسیب‌پذیر به خودکشی رو بیاورند، ‌بیشتر است.»

مقام‌های حکومت ایران از ارائه آمار مستند و شفاف در زمینه خودکشی خودداری می‌کنند اما در آخرین گزارش اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی سهم کودکان و نوجوانان ایران از خودکشی‌های سالانه ۷ درصد اعلام شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: , ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.