تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسین قاسمی بجد

سه شنبه, 31ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم ساکن قشم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه در دادگاه کیفری دو زاهدان برگزار خواهد شد. آقای قاسمی بجد در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال گذشته، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان بازداشت و  نهایتا در تاریخ ۲۸ اسفند با تودیع قرار و به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم ساکن قشم تعیین شد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که طی روزهای اخیر صادر و به این شهروند ابلاغ شده است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسین قاسمی بجد در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در دادگاه کیفری دو زاهدان برگزار خواهد شد. آقای قاسمی بجد به “توهین به مقدسات اسلام، توهین به مقامات دولتی، توهین به رهبر جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و همکاری با گروه‌های مخالف نظام” متهم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، وسایل شخصی این شهروند همچون لپتاپ، تلفن همراه و دوربین مداربسته منزل وی علیرغم دستور بازپرس تاکنون به او بازگردانده نشده است. همچنین این منبع در خصوص شبکه های اجتماعی آقای قاسمی بجد افزود: «اطلاعات سپاه رمز صفحه اینستاگرام و سایرحساب‌های مجازی او را نیز تغییر داده است و در اختیار خودشان نیستند.»

در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم ساکن قشم پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان جهت بازجویی مجدد، بازداشت و ابتدا به زندان این شهر منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۸ اسفند با تودیع قرار و به صورت موقت آزاد شد.

ده روز پیش از بازداشت، در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۹، جلسه بازپرسی آقای قاسمی بجد در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان برگزار شد. این شهروند همراه با وکیل مدافع خود در این جلسه حاضر شده و پس از دفاع از اتهامات انتسابی با تودیع قرار ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

این شهروند اهل سنت در سال ۹۷ نیز توسط اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجویی آزاد شده بود.

یاسین قاسمی بجد، متولد ۱۳۶۷، شهروند سنی مذهب، نویسنده، مترجم و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه زاهدان است.

آقای قاسمی نگارنده کتاب‌هایی همچون «اقتصاد مقاومتی، توحید و یکتاپرستی (براساس منابع اهل سنت)، در جست و جوی خدا، دعاهای قرآنی و مترجم کتاب‌های «۳۶۵ راز فنگ شویی: ماله‌کش اعظم، نکته‌های روزانه برای جذب ثروت، هماهنگی و عشق، ۴۰ دستورالعمل تهیه آب میوه برای کاهش وزن، ارتباط، چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان، خدمات درمانی در تسخیر ارواح، در جست‌وجوی فلسطین، راهنمای نگراش مقالات و زندگینامه من»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.