مرگ ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

سه شنبه, 31ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن


هرانا:
در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در شهرهای اردبیل، تهران و بردسکن طی حوادثی جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، دو کارگر بر اثر حادثه آتش سوزی در کارگاه تولید بازیافت لاستیک در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در اینباره گفت: مأموران کلانتری مرکزی شهرستان نمین از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع حادثه آتش سوزی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

هوشنگ حسینی افزود: با حضور پلیس در محل و با بررسی های به عمل آمده مشخص شد، این حادثه مربوط به کارگاه تولید بازیافت لاستیک بوده؛ که بر اثر آن ۲ نفر طعمه حریق شده و به علت سوختگی ۱۰۰ درصدی جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به مهار آتش سوزی توسط آتش نشانان  با همکاری پلیس گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان وقوع انفجار در کوره کارگاه گزارش شده است.

مرگ یک کارگر در تهران

به گزارش رکنا، روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط در چاهک آسانسور یک ساختمان ۱۰ طبقه ای جان خود را از دست داد.

 رئیس ایستگاه ۵۳ سازمان آتش نشانی تهران گفت: کارگر ۲۷ ساله که در یک ساختمان ۱۰ طبقه در حال ساخت مشغول به کار و فعالیت بود، به علت نامعلومی به داخل چاهک آسانسور افتاد و از طبقه ۲ تا طبقه منفی ۷ سقوط کرد.

عبدالپور در ادامه تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن در محل  با رعایت اصول ایمنی، محل را ایمن سازی کرده و سپس این کارگر را برای تشخیص علائم حیاتی و انجام معاینات لازم در اختیار عوامل اورژانس گذاشتند که پس از بررسی های اولیه مشخص شد این فرد در اثر شدت برخورد، فوت کرده است.

رئیس ایستگاه آتش نشانی با اشاره به این که علت بروز این حادثه مرگبار از طرف کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، ابراز داشت: نیروهای آتش نشانی در ادامه عملیات خود، کارگر متوفی را به سطح زمین منتقل کرده و تحویل نیروی انتظامی دادند.

مرگ یک کارگر معدن در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک کارگر معدن طلای بردسکن واقع در استان خراسان رضوی، در استخر ذخیره ماده شیمایی اسید سیانید غرق شد.

 رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی بردسکن با بیان اینکه، این جوان ۳۴ ساله از کارگران معدن طلا بیجورد شهرستان بردسکن است، گفت: او به دلایل نامعلومی در استخر ذخیره ماده شیمایی اسید سیانید غرق شد.

مجتبی صادقی افزود: با توجه به اینکه استخر آغشته به ماده شیمیایی اسید سیانید بود به هیچ عنوان امکان ورود به داخل آب توسط تیم عملیاتی آتش نشانی وجود نداشت که با پیشنهاد ارائه شده به مسئولان معدن و پلیس با استفاده از ماشین آلات سنگین معدن نسبت به بازگشایی قسمتی از استخر اقدام و آب‌های آن به استخر پایین دست هدایت و پس از ۵ ساعت تلاش جسد این کارگر معدن بیرون کشیده شد.

وی گفت: هنوز دلایل غرق شدن این کارگر معدن مشخص نیست که پس از نظر پزشک قانونی و پلیس دایره آگاهی فرماندهی انتظامی اطلاع رسانی خواهد شد.

صادقی نداشتن تابلو‌های هشدار دهنده ماده شیمیایی، نداشتن پمپ قوی تخلیه آب و حلقه‌های نجات و نبود نگهبان در اطراف این استخر را از مشکلات این معدن اعلام کرد.

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.