معوقات مزدی و بیمه ای کارگران شهرداری سوسنگرد و کارکنان پیمانکاری نفت

سه شنبه, 31ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – کارگران شهرداری سوسنگرد واقع در استان خوزستان از چندین ماه مطالبات مزدی و بیمه ای خود خبر دادند. بعلاوه کارکنان پیمانکاری نفت از مشکلات بیمه تکمیلی خود گلایه مندند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران شهرداری سوسنگرد، از عدم دریافت چندین ماه مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران گفتند: علاوه بر ۸ ماه حقوق معوقه، چندین ماه است مطالبات بیمه‌ای ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده و ما به همراه خانواده‌هایمان در زمینه دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته کارگران، علارغم پیگیری‌های مکرر برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع ‌کننده‌ای به مطالباتمان نمی‌دهند.

آن‌ها گفتند: در روزهای گذشته (۳۰فروردین ماه) برای تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان ناچار شدیم تجمع اعتراضی مقابل ساختمان استانداری خوزستان برگزار کنیم. پیش از این نیز چندین بار مقابل شهرداری سوسنگرد و فرمانداری شهرستان دشت آزادگان تجمع کرده‌ایم.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: “کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! در حال حاضر که در ماه رمضان قرار داریم، نمی‌توانیم نیازهای ضروری خانواده‌هایمان را تامین کنیم، انتظار داشتیم شهرداری ملاحظه این ماه را بکند و حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.”

طبق اظهارات این کارگران؛ یکی از منابع درآمدی شهرداری از راه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را هم نمی‌دهد از همین رو شهرداری ناچار است از درآمد عوارض اخذ شده‌ی شهری استفاده کند.

مشکلات بیمه تکمیلی کارکنان پیمانکاری نفت

به گزارش ایلنا، کارکنان پیمانکاری نفت از مشکلات بیمه تکمیلی خود گلایه مندند.

کارکنان پیمانکاری نفت می‌گویند: در برخی از شرکت‌ها هزینه بیمه تکمیلی ماهانه از حساب کارگران کسر می‌شود اما هنوز خدماتی ارائه نشده است. در نتیجه پول می‌دهیم اما از خدمات بیمه تکمیلی خبری نیست.

یک کارگر پیمانکاری نفت در این رابطه می‌گوید: با توجه به هزینه‌های کمرشکن درمان و ناکافی بودن خدمات دفترچه بیمه توقع داریم شرکت‌های نفتی هرچه سریع‌تر تکلیف قرارداد با بیمه‌گذار تکمیلی را مشخص کنند تا بتوانیم در سال جدید از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شویم؛ در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اگر یک کارگر بیمه تکمیلی نداشته باشد نمی‌تواند از خدمات درمانی مناسب استفاده کند و دچار گرفتاری‌های بسیار می‌شود چراکه هزینه‌های درمان گاهی از دستمزد ماهانه کارگران بیشتر است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.