سیستان و بلوچستان؛ کشته شدن یک سوختبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی

چهارشنبه, 1ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا
روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مرز کله‌گان واقع در استان سیستان و بلوچستان، یک سوختبر جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز سه شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه پاسداران در مناطق مرزی کله گان، یک شهروند جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، هویت این شهروند، اسلم حاجی زهی، فرزند نواب اهل روستای کناربست از توابع بخش مهرگان شهرستان سراوان عنوان شده است.

در این گزارش آمده است، این سوختبر در مسیر برگشت از پاکستان به دلیل مسدود بودن گذرگاه‌ مرزی کله‌گان، قصد عبور از چاله را داشته که مورد تیراندازی نیروهای سپاه قرار گرفته است.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

بر اساس این گزارش،  در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲۰۴ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۷۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۳۶ کولبر، ۵ سوختبر و ۳۳ شهروند میشود. ۱۳۰ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۰۹ نفر کولبر، ۱۶ شهروند عادی و ۵ نفر سوخت بر هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.