خراسان رضوی؛ مصدومیت یک محیط بان در پی درگیری با شکارچیان غیر مجاز

چهارشنبه, 1ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سرپرست حفاظت محیط ‌زیست کلات از مصدومیت یک محیط بان در پی درگیری با شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات هزار مسجد کلات واقع در استان خراسان رضوی خبر داد. به گفته وی شکارچیان متخلف شناسایی و پرونده آنها به مراجع قضایی کلات تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، سرپرست حفاظت محیط ‌زیست کلات از درگیری محیط بانان کلات با دو شکارچی متخلف در ارتفاعات هزار مسجد واقع در استان خراسان رضوی خبر داد.

حمید پناهی در تشریح جزئیات این واقعه با اشاره به شنیدن صدای تیر طی دو روز متوالی در منطقه حفاظت‌شده ارس سیستان، اظهار کرد: محیط‌بانان کلاتی پس از ۴۸ ساعت رد زنی، گشت و کنترل داخل منطقه حفاظت‌شده، موفق به کشف یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف قاچاق و ۵ تیر جنگی شدند.

پناهی افزود: بدنبال آن، یک درگیری تن‌به‌تن میان مأموران یگان حفاظت محیط ‌زیست کلات با دو شکارچی متخلف در ارتفاعات هزار مسجد رخ داد که این درگیری منجر به جراحت یکی از محیط‌بانان شد.

وی با بیان اینکه متخلفین به ‌قصد خلع سلاح کردن محیط‌بانان اقدام به درگیری کردند، بیان کرد: شکارچیان متخلف از این بابت ناکام ماندند، اما بلافاصله از محل متواری شدند.

پناهی با اشاره به اینکه با بررسی و تحقیقات انجام شده هر دو شکارچی شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: پرونده پس از تکمیل شدن و برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کلات شد.

طی ماه جاری به دنبال انتشار خبر کشته شدن دو محیط بان در زنجان، جمعی از فعالان محیط زیست از قوه قضاییه خواستار رسیدگی به لایحه حمایت از محیط بانان شدند. رئیس قوه قضاییه نیز وعده مساعد حمایت قانونی از محیط بانان را داد. با این حال کمبود نیروی محیط بان و فشار مضاعف بر سایر نیروها، پایین بودن حقوق و دستمزد محیط‌بانان، وجود خلا در قانون به کارگیری سلاح توسط این نیروها، عدم رسیدگی به پرونده محیط‌بانان کشته شده و مفتوح ماندن آن، از جمله مشکلات اصلی این قشر از جامعه است که کماکان با آن روبه‌رو هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.