احمدی‌نژاد: مقامات جمهوری اسلامی برای فرار از مردم جزیره خریده‌اند

جمعه, 3ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری سابق گفته است مقامات جمهوری اسلامی جزیره خریده‌اند تا در صورت جوشیدن خشم ملت، به آن‌جا فرار کنند.

احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ در اردبیل، نظام جمهوری اسلامی را به اتوبوس در حال سقوط به دره تشبیه کرده و گفته دعوای کنونی در کشور دعوا بر سر قدرت است.

وی مقامات حکومت را به تلاش برای به تاخیر انداختن انتخابات متهم کرده است: «یک طرف دنبال این است که به بهانه تشدید کرونا، انتخابات را عقب بیاندازد تا فرصت پیدا کند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد. طرف دیگر هم دنبال این است که در سایه کرونا و مشارکت پایین مردم، نامزد خود را از صندوق دربیاورد. هر دو به دنبال کنار گذاشتن مردم از عرصه تصمیم‌گیری هستند. جزیره خریده‌اند تا در صورت جوشیدن خشم ملت به آن‌جا فرار کنند.»

رییس جمهوری سابق ایران با تاکید بر حاکمیت یک اقلیت ۲۰۰، ۳۰۰ نفره بر کشور گفته است: «[آن‌ها] پدر ملت را در آورده‌اند.» 

او افزوده است: «قبل از انقلاب می‌شد به گوش اشراف زد اما الان سخت شده است. تا بزنید، می‌گویند منحرف شده‌اید و از دین برگشته‌اید. دین را هم بالای سرشان گذاشته‌اند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت «حسن روحانی» را متهم کرده که به دلایل انتخاباتی و به دلیل خالی‌ بودن دست آن از هر گونه دست‌آوردی، رو به سوی مذاکرات هسته‌ای آورده‌ است.

وی مدعی تلاش برای به تاخیر انداختن انتخابات از سوی دولت به بهانه کرونا شده است: «این‌ها هم دست‌شان خالی است. دوباره رفته‌اند مذاکره کنند و مذاکره هم به سرعت جواب نمی‌دهد. لذا باید انتخابات را به عقب بیاندازند تا شرایط را مقداری تغییر دهند.»

احمدی‌نژاد هم‌چنین اصول‌گرایان را متهم به بهره‌برداری از فضای کرونا کرده و گفته فضای کرونا برای آن‌ها بسیار خوب است زیرا اگر مردم شرکت نکنند، آن را به کرونا ربط می‌دهند.

پیش از این، «عبدالرضا داوری»، از نزدیکان سابق احمدی‌نژاد گفته بود وی سقوط نظام جمهوری اسلامی را محتمل می‌داند و خود را برای آن آماده کرده است.

داوری گفته بود احمدی‌نژاد سه گزینه را برای سرنگونی جمهوری اسلامی محتمل می‌داند که یکی از آن‌ها، مرگ «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی است.

انتقادات احمدی‌نژاد از حکومت جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته بارها خبرساز شده‌اند و وی در مواردی به مسوولیت حکومت در کشتار معترضان در سال‌های گذشته اشاره کرده است. با این حال، مخالفان حکومت جمهوری اسلامی به سخنان رییس جمهوری سابق ایران در انتقاد از حکومت با دیده تردید نگاه می‌کنند و آن را بخشی از برنامه حکومت برای رونق انتخابات می‌دانند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.