فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت ۵ کارگر در تهران و قم

جمعه, 3ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا 
طی روز گذشته و امروز جمعه ۳ اردیبهشت‌ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای تهران و قم طی حوادثی دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، یک کارگر در تهران طی حادثه ای در چاه سقوط کرده و دچار مصدومیت شد.

بر اساس این گزارش، سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات در این خصوص گفت: ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه، شب گذشته، در پی اطلاع هموطنان مبنی بر سقوط یک کارگر در چاهی حوالی میدان دربند، یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

جمال شریفی افزود: نجاتگران شهرستان موفق شدند طی عملیاتی یک‌ساعته، جان این کارگر ۲۱ ساله را نجات دهند.

وی افزود: علت وقوع این حادثه عدم وجود درپوش روی چاه مذکور بوده است.

جمال شریفی ادامه داد: نجاتگران با انجام اقدامات فنی و بکارگیری تجهیزات لازم موفق شدند کارگر مصدوم را از داخل چاه بیرون آوردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات تصریح کرد: کارگر مذکور به منظور انجام اقدامات پیش بیمارستانی ابتدا به درمانگاه پایگاه و سپس برای تکمیل مراحل درمان تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ داده شد.

مصدومیت ۴ کارگر در قم

به گزارش ایرنا، امروز جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، چهار کارگر ساختمانی به دنبال ریزش آوار در قم مصدوم شدند.

شهردار قم در این‌باره گفت: این حادثه به دنبال تخریب دیوار جانبی زمین گودبرداری شده اتفاق افتاد و به دنبال آن کارکنان آتش نشانی به سرعت در محل حادثه حضور یافتند.

حمید کریمی افزود: در این حادثه ۳ کارگر در محل معاینه شدند و یکی دیگر از کارگران نیز به دلیل شدت جراحات به مراکز درمانی منتقل شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.