رهایی از اعدام ۳ زندانی از جمله یک کودک-مجرم

سه شنبه, 7ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا
یک کودک-مجرم در گنبدکاووس که در سن ۱۶ سالگی از بابت اتهام قتل بازداشت و سپس به اعدام محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت. همچنین ۲ زندانی در شهرهای تهران و شیراز که پیشتر در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، یک زندانی در تهران که پیشتر در پرونده ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، شامگاه ۲۸‌ آبان ۹۲ به مأموران پلیس تهران خبر رسید مرد جوان زخمی پس از انتقال به یکی از مراکز درمانی فوت کرده است. مأموران پلیس پس از حضور در مرکز درمانی با جسد مرد ۴۱‌ساله‌ای به نام هاشم روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقوی به گردنش به قتل رسیده بود.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد هاشم ساعتی قبل همراه دوستش به اداره پلیس می‌رود و از دو مرد زورگیر به اتهام سرقت دو گوشی همراهش و مقداری پول شکایت می‌کند. وی هنگام بیرون آمدن از کلانتری در منطقه دولت‌آباد دوباره با دو زورگیر روبه‌رو می‌شود و همراه دوستش به تعقیب آن‌ها می‌پردازد و در نهایت هم در درگیری با یکی از آن‌ها به قتل می‌رسد.

متهم به قتل در نهایت بازداشت و پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

چندی قبل در حالی که متهم در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار حاضر شد، با میانجیگری هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق شد از اولیای‌دم مهلت بگیرد.

پس از آن تیم صلح و سازش برای گرفتن رضایت جلساتی با خانواده مقتول و خانواده متهم برگزار کردند تا اینکه در نهایت چند روز قبل اولیای‌ دم به دادسرای امور جنایی رفتند و اعلام کردند زندانی را بخشیدند. بدین ترتیب متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود.

رهایی از اعدام یک کودک-مجرم در گنبدکاووس

به گزارش رکنا، یک کودک-مجرم در گنبدکاووس که پیشتر در پرونده ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، اواسط سال ۹۶ درگیری میان چند جوان در نزدیکی روستای قولاق قورته بخش اشلی برون گنبدکاووس اتفاق افتاد، فرشید خاشاکیه ۱۶ ساله، برای میانجیگری و خاتمه دادن به درگیری وارد نزاع شد که بر اثر اصابت چاقو جان باخت.

سپس متهم به قتل که یک نوجوان ۱۶ ساله بود بازداشت و در نهایت به اعدام محکوم شد.

زمانی که این نوجوان در آستانه اعدام قرار داشت، جلسه صلح و سازشی با حضور مسئولین قضایی برگزار شد و یکی از نزدیکان اولیای دم  واسطه جلب رضایت شد و بالاخره پدر و مادر فرشید تصمیم نهایی خود را برای بخشیدن، بدون قید و شرط گرفتند و این متهم ۱۶ ساله از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در شیراز

به گزارش ایسنا، یک زندانی در شیراز پس از گذشت ۱۷ سال که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، رئیس کل دادگستری فارس گفت: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، رای اعدام متهم پرونده صادر و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد.

کاظم موسوی افزود: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۹ ویژه زندان رضایت اولیای دم جلب شد و از اعدام این زندانی گذشت کردند.

 


 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.