گلستان؛ مجروح شدن یک محیط بان در پی درگیری با قاچاقچی چوب

سه شنبه, 7ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا
روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، مصیب گرایلی محیط بان اهل گلستان، در پی درگیری با یک قاچاقچی چوب بر اثر ضربات وارده ناشی از تبر، از نواحی دنده، پهلو، سر و شانه دچار جراحت شد. وی هم‌اکنون جهت رسیدگی پزشکی در بیمارستان مینودشت بستری است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، مصیب گرایلی عضو یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، در پی درگیری با یک قاچاقچی چوب دچار مصدومیت شد.

بر اساس این گزارش، این محیط بان صبح امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه این خبر را تایید کرد.

عضو یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در این خصوص گفت: این واقعه عصر روز گذشته دوشنبه ۶ اردیبهشت در روستای یورد زینل شهرستان گالیکش رخ داد.

مصیب گرایلی افزود: ضارب که یک قاچاقچی چوب بود، تا به حال چندین بار اقدام به قاچاق چوب از جنگل های منطقه کرده بود .

گرایلی ادامه داد: بارها این فرد را دستگیر کردیم و جهت ممانعت از رفتارهای وی طی سه مرتبه پرونده تخلف در مراجع قضایی برای او تشکیل داده ایم.

این محیط بان اشاره کرد : روز گذشته نیز بعد از اینکه وی را به همراه چوب قاچاق متوقف کردیم با من درگیر شد و من را مورد ضرب و شتم قرار داد .

گرایلی گفت : در حال حاضر قسمتهایی از بدنم از جمله دنده و پهلو سمت چپ و دو طرف سرم و شانه ام با ضربه تبر آسیب دیده و در بیمارستان مینودشت بستری هستم.

طی ماه گذشته، به دنبال انتشار خبر کشته شدن دو محیط بان در زنجان، جمعی از فعالان محیط زیست از قوه قضاییه خواستار رسیدگی به لایحه حمایت از محیط بانان شدند. رئیس قوه قضاییه نیز وعده مساعد حمایت قانونی از محیط بانان را داد. با این حال کمبود نیروی محیط بان و فشار مضاعف بر سایر نیروها، پایین بودن حقوق و دستمزد محیط‌بانان، وجود خلا در قانون به کارگیری سلاح توسط این نیروها، عدم رسیدگی به پرونده محیط‌بانان کشته شده و مفتوح ماندن آن، از جمله مشکلات اصلی این قشر از جامعه است که کماکان با آن روبه‌رو هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.