حکم جایگزین حبس؛ چند متهم در اهر به خرید تبلت برای دانش‌آموزان محکوم شدند

دوشنبه, 13ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا 
رئیس دادگستری اهر در استان آذربایجان شرقی صدور حکم جایگزین حبس برای تعدادی از محکومان در این شهرستان خبر داد. بر اساس حکم صادره محکومان به تأمین تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت ملزم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبر گزاری صداوسیما، رئیس دادگستری اهر صدور حکم جایگزین حبس برای تعدادی از محکومان در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی نظری گفت: دستگاه قضائی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از آموزشهای غیرحضوری در شرایط کرونایی نقش ایفاء می‌کند، به طوری‌ که با صدور احکام جایگزین حبس، محکومان به تأمین تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و امکانات آموزشی ملزم شده اند.

وی ادامه داد: در موضوع دسترسی دانش‌آموزان ساکن در مناطق حاشیه‌ای با دانش آموزان مرکز شهر اهر به امکانات آموزشی و رایگان، نباید تبعیض وجود داشته باشد و شرایط کرونایی که موجب تحصیل غیرحضوری شده دانش‌آموزان بسیاری امکان بهره‌مندی از آموزش غیرحضوری را ندارند.

گفتنی است که با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است.

بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.